ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ
Κωδικός Μαθήματος: |
ΚΙ0502
|
|
Υπεύθυνος Καθηγητής: |
Χατζηχριστοδούλου Χρήστος, Καθηγητής
|
|
Άλλοι Διδάσκοντες: |
Β. Α. Μουχτούρη, Γ. Ραχιώτης, Π. Μηνά
|
|
ECTS: |
2.00
|
|
Τύπος|Είδος Μαθήματος: |
ΥΠ | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉΣ ΠΕΡΙΟΧΉΣ
|
|
Εξάμηνο Διδασκαλίας: |
7o Εξάμηνο
|
|
Ώρες την Εβδομάδα: |
6 Ώρες
|
|
Συνολικός χρόνος (Ώρες Διδασκαλίας + Φόρτος Εργασίας Φοιτητή) |
60 Ώρες
|
|
Προαπαιτούμενα: |
ΟΧΙ
|
|
Γλώσσα Διδασκαλίας: |
Ελληνική
|
|
Διαθέσιμο για Erasmus: |
ΟΧΙ
|
|
Διαλέξεις Εξαμήνου: |
Σύντομα Διαθέσιμο...
|
|
Τρόπος Διδασκαλία: |
Διαλέξεις (Πρόσωπο με πρόσωπο) Υποχρεωτική παρακολούθηση του εργαστηριακού μέρους του μαθήματος Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class. Χρήση Τ.Π.Ε (e mail) στην επικοινωνία με τους Φοιτητές.
|
|
Μέθοδος Αξιολόγησης: |
Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνικά.
Μέθοδοι αξιολόγησης: Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (60% της συνολικής βαθμολογίας) και κατάθεση, γραπτής εργασίας με δημόσια παρουσίαση (40% της συνολικής βαθμολογίας).
Η αξιολόγηση του μαθήματος και των διδασκόντων πραγματοποιείται-στο τέλος του εξαμήνου- μέσω της συμπλήρωσης από τους φοιτητές ειδικού ερωτηματολογίου. Οι φοιτητές ενθαρρύνονται να διατυπώσουν τις απόψεις τους μέσω του ερωτηματολογίου τόσο για την εκπαιδευτική διαδικασία του εν λόγω μαθήματος , όσο και για τις ενδεχόμενες αλλαγές οι οποίες είναι αναγκαίες κατά την άποψή τους. Οι απαντήσεις των φοιτητών λαμβάνονται υπόψη προκειμένου να γίνουν βελτιωτικές αλλαγές.
|
|
Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα: |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να: - Περιγράψουν τη σχέση της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με το σύστημα υγείας και τη δημόσια υγεία - Εξοικειωθούν με τις προσεγγίσεις της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας σχετικά με την υποστήριξη των αναγκών των ατόμων, των οικογενειών και των κοινοτήτων. - Εκτιμήσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία και την ευημερία στις κοινότητες. - Εφαρμόσουν τις αρχές του σχεδιασμού στρατηγικών πρωτοβάθμιας και κοινοτικής φροντίδας σε άτομα, οικογένειες και κοινότητες. - Κατανοήσουν τις επιρροές και τις προκλήσεις στην κάλυψη των αναγκών υγειονομικής περίθαλψης για άτομα, οικογένειες και κοινότητες. - Επικοινωνήσουν αποτελεσματικά κατά την παροχής φροντίδας στην πρώτη επαφή του ασθενή με το σύστημα υγείας (πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ΠΦΥ).
Γενικές Ικανότητες • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις • Λήψη αποφάσεων • Αυτόνομη εργασία • Ομαδική εργασία • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
|
|
URL Μαθήματος : |
|
|
Περιγραφή Μαθήματος: |
|
|
Συνιστώμενη βιβλιογραφία: |
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
Eισαγωγή στη Γενική Ιατρική (Αθηνά Τατσιώνη, Βασιλείος Καραθάνος, Αριστέα Μίσσιου) Εφαρμογές Καλών Πρακτικών Ομάδας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Ρόλοι, Δραστηριότητες, Δεξιότητες Μελών Ομάδας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΑΘΗΝΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΘΕΟΔΟΥΛΑ ΑΔΑΜΑΚΙΔΟΥ, ΒΕΝΕΤΙΑ-ΣΟΦΙΑ ΒΕΛΟΝΑΚΗ, ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΒΙΒΙΛΑΚΗ, ΕΛΕΝΗ ΚΑΠΡΕΛΗ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΡΙΕΜΠΑΡΔΗΣ, ΑΡΕΤΗ ΛΑΓΙΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΙΟΝΗΣ, ΑΝΤΑ ΜΑΡΚΑΚΗ, ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ-ΜΕΡΚΟΥΡΗΣ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΑΚΗ, ΕΥΑΝΘΙΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗ)
Community and coordination of care (A practice brief to support implementation of the WHO. Framework on integrated people-centred health services), WHO, 2018το
Σχέση Ιατρού- Ασθενή (θεωρητική και πρακτική προσέγγιση). Πανεπιστήμιο Κρήτης- Σχολή Επιστημών Υγείας – Τμήμα Ιατρικής. Χρήστος Λιονής και Ελένη Πιτέλου. Οκτώβριος 2015.
Planning health promotion programs: introductory workbook. Public Health Ontario, 4th edition, 2015
http://www.greekphcguidelines.gr/
|
|
|