ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ
Κωδικός Μαθήματος: |
ΧΡ0100
|
|
Υπεύθυνος Καθηγητής: |
Τζοβάρας Γεώργιος, Καθηγητής
|
|
Άλλοι Διδάσκοντες: |
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΕΠΕΤΕΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΖΑΧΑΡΟΥΛΗΣ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΠΟΥΛΤΣΙΔΗ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ, ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΣΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΣΠΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΒΕΛΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΜΑΛΟΥΔΗΣ, ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΜΠΟΜΠΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ - ΤΙΝΤΑΡΟ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΕΡΙΒΟΛΙΩΤΗΣ
|
|
ECTS: |
6.00
|
|
Τύπος|Είδος Μαθήματος: |
ΥΠ | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉΣ ΠΕΡΙΟΧΉΣ
|
|
Εξάμηνο Διδασκαλίας: |
6o Εξάμηνο
|
|
Ώρες την Εβδομάδα: |
6 Ώρες
|
|
Συνολικός χρόνος (Ώρες Διδασκαλίας + Φόρτος Εργασίας Φοιτητή) |
153 Ώρες
|
|
Προαπαιτούμενα: |
ΟΧΙ
|
|
Γλώσσα Διδασκαλίας: |
Ελληνικά & Αγγλικά
|
|
Διαθέσιμο για Erasmus: |
ΝΑΙ
|
|
Διαλέξεις Εξαμήνου: |
Λεπτομέρειες/Διαλέξεις
|
|
Τρόπος Διδασκαλία: |
Ανάπτυξη θεμάτων Χειρουργικής Σημειολογίας- Παρουσίαση - Σχολιασμός χαρακτηριστικών περιπτώσεων ασθενών – Κλινική άσκηση στο θάλαμο. Εξέταση και ανάλυση κλινικών περιστατικών από το πληροφοριακό σύστημα της κλινικής.
|
|
Μέθοδος Αξιολόγησης: |
• Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης.
• Δικαίωμα στην εξέταση:
• Ελάχιστη παρουσία στο 70% των διαλέξεων
• 1 αδικαιολόγητη και 1 δικαιολογημένη απουσία στην κλινική άσκηση.
• Εκτίμηση της συμμετοχής τους στη διαδραστική διδασκαλία
Γραπτές Εξετάσεις 80%
Συμμετοχή 20%
|
|
Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα: |
Στο τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ικανότητα : • Να επικοινωνούν αποτελεσματικά και με ευκολία με τους ασθενείς • Να επικοινωνούν καθαρά και με ευκρίνεια με τους συναδέλφους τους και τα άλλα μέλη της ιατρικής ομάδας • Να χρησιμοποιούν τη γλώσσα -λόγο κατάλληλα για κάθε ασθενή • Να εκμαιεύουν και να καταγράφουν ένα κατάλληλα ολοκληρωμένο, και οργανωμένο ιατρικό ιστορικό • Να χρησιμοποιούν εκείνες τις ερωτήσεις που βοηθούν να φθάσουν με μεγαλύτερη πιθανότητα στη σωστή διάγνωση • Να αποφασίζουν τι είναι σχετικό στο ιστορικό που λαμβάνουν με τα τωρινά προβλήματα του ασθενούς και τι με την παλαιότερη κατάσταση υγείας του • Να ακολουθούν κατάλληλες πρακτικές υγιεινής κατά την εξέταση του ασθενή • Να τοποθετούν τον ασθενή και τον εαυτό του στην κατάλληλη θέση που απαιτείται για την εξέταση ή τον έλεγχο της φυσικής εξέτασης • Να εξετάζουν τον ασθενή με σεβασμό και αξιοπρέπεια, προσέχοντας την ιδιωτικότητά του. • Να τροποποιούν την εξέταση ανάλογα με τις ειδικές ανάγκες του ασθενούς • Να εξηγούν στον ασθενή την πιθανότητα πόνου ή δυσφορίας κατά την εξέταση • Να καταγράφουν τα φυσιολογικά και παθολογικά ευρήματα • Να διακρίνουν τη σημασία των παθολογικών ευρημάτων στην εκτίμηση της νόσου • Να έχουν γνώση και σεβασμό της αυτονομίας του ασθενούς και να αντιλαμβάνονται τις δυνατές επιλογές του ασθενούς συμπεριλαμβανόμενου και του δικαιώματος να αρνηθεί τη θεραπεία • Να δίνουν μια δομημένη προφορική παρουσίαση των σπουδαιότερων ευρημάτων • Να προσεγγίζουν την παρουσίαση άπταιστα και με αυτοπεποίθηση • Να αντιληφθούν τη σημασία της συνεργασίας με συναδέλφους αλλά και της επιστημονικής αντιπαράθεσης με την ενεργό συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης • Να επιδεικνύουν ικανότητα να ανταποκριθούν σε ερωτήσεις που δημιουργούνται στην κλινική πράξη χρησιμοποιώντας βιβλία, περιοδικά, άρθρα και εργαλεία βασισμένα στους υπολογιστές
|
|
URL Μαθήματος : |
https://www.med.uth.gr/DetailsLesNew.aspx?id=45
|
|
Περιγραφή Μαθήματος: |
|
|
Συνιστώμενη βιβλιογραφία: |
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία: 1. Χειρουργική Σημειολογία, Hamilton Bailey 2. Χειρουργική με μια ματιά, P.GRACE, N 3. H εξέταση του χειρουργικού ασθενούς, Σκαλκέας Γρηγόριος
|
|
|