ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
13 Δεκεμβρίου, 2023 2024-10-30 14:06ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Τύπος|Είδος Μαθήματος: | ΥΠ | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉΣ ΠΕΡΙΟΧΉΣ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Εξάμηνο Διδασκαλίας: | 7o Εξάμηνο | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Ώρες την Εβδομάδα: | 8 Ώρες | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Συνολικός χρόνος (Ώρες Διδασκαλίας + Φόρτος Εργασίας Φοιτητή) | 151 Ώρες | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Προαπαιτούμενα: | Παρακολούθηση και επιτυχής εξέταση στην i. Φυσιολογία Συστημάτων ii. Φαρμακολογία Ι | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Γλώσσα Διδασκαλίας: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΣΤΗΝΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Διαθέσιμο για Erasmus: | ΝΑΙ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Διαλέξεις Εξαμήνου: | Λεπτομέρειες/Διαλέξεις | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλία: | ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ -ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ Πρόσωπο με πρόσωπο και συγκεκριμένα: Η διδασκαλία του μαθήματος της «ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ» συνίσταται από διαλέξεις, κλινική και πρακτική άσκηση. Οι παρουσίες στα φροντιστήρια και τις ασκήσεις είναι υποχρεωτικές. Οι διαλέξεις με βάση τα κλινικά σενάρια αναπτύσσουν την ύλη που περιγράφεται ανωτέρω. Οι κλινικές ασκήσεις, (σε 4. ομάδες φοιτητών, 6 διδάσκοντες ανά ομάδα 20 φοιτητών) αποτελούν την κλινική άσκηση των φοιτητών, είναι απαραίτητο συμπλήρωμα των διαλέξεων και έχουν στόχο να τους εξοικειώσουν με την χρήση τεχνικών, την λειτουργία οργάνων και την διεξαγωγή δοκιμασιών που χρησιμοποιούνται συχνά στην αναισθησιολογία, καθώς και να βοηθήσουν στη κατανόηση εννοιών που δεν γίνονται εύκολα αντιληπτές θεωρητικά (εκμάθηση βασισμένη στην πρακτική) Οι πρακτικές ασκήσεις,(σε 4 ομάδες φοιτητών, 2 διδάσκοντες ανά ομάδα) ανακεφαλαιώνουν και εμβαθύνουν στην ύλη με την χρήση παραδειγμάτων κλινικών περιστατικών (εκμάθηση βασισμένη σε προβλήματακαι προσομοίωση) που αναδεικνύουν την εφαρμογή των αναισθησιολογικών γνώσεων στην διάγνωση και αντιμετώπιση σοβαρών ασθενειών. Σε κάθε πρακτική άσκηση οι φοιτητές λαμβάνουν ιστορικό, εξασκούνται στην κλινική εξέταση, εφαρμόζουν τις κλινικές δεξιότητες που διδάσκονται και προετοιμάζουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που αφορούν τα εξεταζόμενα κλινικά περιστατικά έτσι ώστε να μπορούν να τις συζητήσουν με τους διδάσκοντες. Χρησιμοποιούνται Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την προετοιμασία του υλικού των διαλέξεων και την διαδικτυακή πληροφόρηση και παροχή μαθησιακών βοηθημάτων στους φοιτητές. Συγκεκριμένα:
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
Μέθοδος Αξιολόγησης: | Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών είναι η ελληνική. Μέθοδοι αξιολόγησης. Α. Στις κλινικές – πρακτικές ασκήσεις: Η συμμετοχή των φοιτητών στις ασκήσεις γίνεται με συνεχή αξιολόγηση. Η επιτυχής συμμετοχή στην άσκηση πιστοποιείται από την υπογραφή του διδάσκοντος. Β. Στη θεωρία – ύλη διαλέξεων: Γραπτές Εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής . Οι εξετάσεις του μαθήματος είναι γραπτές, διάρκειας 2 ωρών, και αποτελούνται από θέματα πολλαπλής επιλογής , ερωτήσεις κρίσεως ή σύντομης απάντησης που αφορούν κλινικά περιστατικά ανάλογα με αυτά που συζητούνται στα μαθήματα (παραδείγματα έχουν δοθεί στο τέλος κάθε διάλεξης). Εξεταστέα ύλη αποτελεί η ύλη των διαλέξεων όπως περιγράφεται ανωτέρω. Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις του μαθήματος έχουν οι φοιτητές που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την κλινική άσκηση και έχουν παρακολουθήσει τον απαραίτητο αριθμό διαλέξεων. Ο τελικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται από τον βαθμό των γραπτών εξετάσεων συνυπολογίζοντας τη συνολική παρουσία κατά τη διάρκεια της κλινικήςκαι πρακτικής άσκησης. |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα: | Το μάθημα αποτελεί βασικό τμήμα της μελέτης της αναισθησιολογίας και των επιδράσεων της σε ασθενείς με διαφορετικά νοσήματα, ενώ ασχολείται και με τις βασικές αρχές της θεραπείας πόνου και της παρηγορικής/ανακουφιστικής φροντίδας. H ύλη του μαθήματος στοχεύει στην κατανόηση και εξοικείωση με τις θεμελιώδεις αρχές και τεχνικές που αφορούν στην ελεγχόμενη και αναστρέψιμη απώλεια συνείδησης ή και αναλγησία που πρέπει να γνωρίζει κάθε ιατρός ανεξαρτήτως ειδικότητας. Επιπρόσθετα διαπραγματεύεται τα βασικά στοιχεία της θεραπείας πόνου και της παρηγορικής/ανακουφιστικής φροντίδας, δύο καίρια θέματα που θα έπρεπε να είναι σε θέση να προσεγγίσουν όλοι οι υγειονομικοί. Τα μαθησιακά αποτελέσματα επιτυγχάνονται με: α. παρακολούθηση των δραστηριοτήτων της Αναισθησιολογικής Κλινικής (χειρουργικές αίθουσες, Μονάδα Μεταναισθητικής Φροντίδας, Ιατρείo πόνου και προαναισθητικού ελέγχου) β. πρακτική άσκηση BLS (BasicLifeSupport) και χρήση AED (AutomatedExternalDefibrillator) κατά τα σύγχρονα πρότυπα του ERC (EuropeanResuscitationCouncil) γ. πρακτική άσκηση ALS (AdvancedLifeSupport) κατά τα σύγχρονα πρότυπα του ERC δ. πρακτική άσκηση στη διαχείριση αεραγωγού ε. προσομοίωση στην Αναισθησιολογία Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της ορθής εκτέλεσης και εκτίμησης του ιατρικού ιστορικού, της φυσικής εξέτασης, των συμπτωμάτων και της σημειολογίας και των αντίστοιχων απαιτούμενων δεξιοτήτων για την ορθή κλινική πρακτική που αφορά στην ειδικότητα της αναισθησιολογίας και γενικότερα τις κλινικές ειδικότητες, καθώς η αναισθησιολογία βρίσκεται σε επαφή με σχεδόν όλες τις ειδικότητες καθώς απαιτεί τη διαχείριση ασθενών με ποικίλες συνοσηρότητες. Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ): Οι φοιτητές, μετά από επιτυχή εξέταση, έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση θεμάτων στο γνωστικό αντικείμενο της Αναισθησιολογίας (επίπεδο ΠΠΣ). Οι γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν είναι επιπέδου 6 (1ου κύκλου Σπουδών) του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF). Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
Γενικές Ικανότητες Το μάθημα αποσκοπεί στην απόκτηση των παρακάτω ικανοτήτων:
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
URL Μαθήματος : | eClass Πανεπιστημίου Θεσσαλίας | ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ (uth.gr) | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Περιγραφή Μαθήματος: |
Η ύλη του μαθήματος ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ έχει διαμορφωθεί ως εξής: Α. Οι θεωρητικές κλινικές ικανότητες που πρέπει να αποκτήσουν οι φοιτητές για να επιτύχουν στο Β. Πρακτικές και κλινικές δεξιότητες 2. Ειδικές δεξιότητες Η εκπαίδευση περιλαμβάνει α) σεμινάρια συζήτησης και διαχείρισης κλινικών σεναρίων που θα συνδυάζουν τη θεωρία με την πράξη και β) εκπαίδευση σε προχωρημένες δεξιότητες σε μικρές ομάδες σε συνθήκες προσομοίωσης. Παράλληλα οι φοιτητές θα συμμετέχουν στη λειτουργία των χειρουργείων, της Μονάδας Μεταναισθητικής Φροντίδας και του Ιατρείου Πόνου. Αναλυτικά στο περιεχόμενο του μαθήματος εντάσσονται τα ακόλουθα: Γ. Γνώση – Ύλη διαλέξεων |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
Συνιστώμενη βιβλιογραφία: | -Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : Αναισθησιολογία: Βασικές Αρχές, κωδικός ΕΥΔΟΞΟΣ: 122090169 -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: |
|||||||||||||
|