ΜΑ04 – Βασικές αρχές νευροαποκατάστασης

COURSE DESCRIPTION

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  1. Κατανοεί τις βασικές αρχές της Νευροαποκατάστασης
  2. Αξιοποιεί τις γνώσεις του ώστε να μπορεί να αναγνωρίζει πρώιμες χειρουργικές ενδείξεις και αντενδείξεις
  3. Αναγνωρίζει την αξία  της χρήσης θεραπευτικών ουσιών

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Βασικές Αρχές Νευροαποκατάστασης -Ι
  2. Βασικές Αρχές Νευροαποκατάστασης -II
  3. Ο ρόλος των ανώτερων λειτουργιών στην ανάπτυξη του λόγου και της επικοινωνίας
  4. Το θεωρητικό πρότυπο του Α.Ρ. Λουρία και οι προεκτάσεις του για την νευροψυχολογική και κινητική Νευροαποκατάσταση
  5. Μετατρέποντας την χειρουργική αντένδειξη σε ένδειξη: Η συμβολή της νευροψυχολογικής αποκατάστασης σε ασθενείς με φαρμακοανθεκτική εστιακή επιληψία (μελέτη περιστατικού)
  6. Κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις στην παιδική ηλικία. Αποκατάσταση και Εργοθεραπευτικές παρεμβάσεις.
  7. Νευροαναπτυξιακές διαταραχές και προγράμματα αποκατάστασης
  8. Ιατρική βασισμένη στις ενδείξεις και οι εφαρμογές της στη γνωστική νευροαποκατάσταση
  9. Παρουσίαση μονήρους περιστατικού (παιδονευροψυχολογία)
  10. Θεραπευτική χρήση αλλαντοτοξίνης στα παιδιά (ενδιαφέρει τους θεραπευτές και έχει σημαντικό ρόλο στη νευροαποκατάσταση)  & Τροποποίηση συνεργικών κινήσεων με έγχυση αλλαντοτοξίνης σε “μύες κλειδιά”

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η Γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.

Μια διάλεξη πραγματοποιείται στην Αγγλική.

Χρησιμοποιείται η Διαμορφωτική αξιολόγηση από τη συμμετοχή των φοιτητών στις διαλέξεις και η Συμπερασματική στο τέλος του εξαμήνου όπου οι Μεταπτυχιακοί φοιτητές συμμετέχουν σε γραπτές εξετάσεις (ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις Σύντομης απάντησης).

Τα κριτήρια αξιολόγησης γνωστοποιούνται στην πρώτη διάλεξη είναι δημοσιοποιημένα στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ και είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

– Συναφή επιστημονικά περιοδικά:

  1. ΑΛΕΞΑΝΤΡ Ρ. ΛΟΥΡΙΑ. Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ:ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, Εκδόσεις Καστανιώτη 1999. (κεφάλαια 1 & 2)
  2. Mikadze, Y. V., Ardila, A., & Akhutina, T. V. (2019). AR Luria’s approach to neuropsychological assessment and rehabilitation. Archives of Clinical Neuropsychology, 34(6), 795-802.
  3. Yulia, S., & Luis, Q. (2018). Luria’s syndrome analysis for neuropsychological assessment and rehabilitation. Psychology in Russia: State of the art11(2), 81-99.
  4. Κλινική Παιδονευροψυχολογία. Εκδόσεις Gotsis 2012. (Κεφάλαια 5.1,  5.2  & 7)

 

COUNSELORS DETAIL

    No Counselor Found !

COURSE FEATURE

  • Price: 5 πιστωτικές μονάδες
  • Type: Υποχρεωτικό Μάθημα Κορμού
  • Duration: 6 μήνες
  • Skills: • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις • Λήψη αποφάσεων • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Assessment: Γραπτές Εξετάσεις