ΜΑ05 – Οργάνωση υπηρεσιών αποκατάστασης στις νευρολογικές παθήσεις – ομάδα αποκατάστασης

COURSE DESCRIPTION

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

  1. γνωρίζει τις έννοιες της Αποκατάστασης, της λειτουργικότητας και της αναπηρίας και τις δομές που παρέχουν υπηρεσίες αποκατάστασης.
  2. κατανοεί τη σύσταση, τους ρόλους και τις κύριες παρεμβάσεις των μελών της Αποκατάστασης
  3. να γνωρίζει τη νέα τεχνολογία της αποκατάστασης και της ρομποτικής τεχνολογίας και τον τρόπο λειτουργίας και τις παρεμβάσεις της ομάδας Αποκατάστασης που σχετίζονται με αυτήν.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Το πολυδιάστατο των νευρολογικών παθήσεων. Αποκατάσταση σε ασθενείς με Νευρολογικές παθήσεις. Το γενικό πλαίσιο
  2. Κλινική και λειτουργική εκτίμηση ασθενών – κατάρτιση προγράμματος αποκατάστασης
  3. Ο ρόλος του φυσικοθεραπευτή στην ομάδα αποκατάστασης
  4. Ο ρόλος του διαιτολόγου στην ομάδα αποκατάστασης
  5. Ο ρόλος του εργοθεραπευτή στην ομάδα αποκατάστασης
  6. Ο ρόλος του λογοθεραπευτή στην ομάδα αποκατάστασης
  7. Ο ρόλος του Κλινικού Ψυχολόγου και  Κλινικού Νευροψυχολόγου στην ομάδα αποκατάστασης
  8. Ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού στην ομάδα αποκατάστασης
  9. Κόπωση και διαταραχές ισορροπίας. Αιτίες και αντιμετώπιση
  10. Επιλογή ορθώσεων και βοηθημάτων σε νευρολογικούς ασθενείς
  11. Αντιμετώπιση της σπαστικότητας σύμφωνα με τις αρχές της νευροαποκατάστασης
  12. Πλαστικότητα του εγκεφάλου, Φυσιολογική «μαθησιακή» διαδικασία και αντίδραση στην εγκεφαλική βλάβη
  13. Νευρογενείς διαταραχές ούρησης
  14. Νέες τεχνικές αποκατάστασης σε ασθενή με ΑΕΕ
  15. Η χρήση της ρομποτικής τεχνολογίας στην υπηρεσία της αποκατάστασης

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Η Γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.

Χρησιμοποιείται η Διαμορφωτική αξιολόγηση από τη συμμετοχή των φοιτητών στις διαλέξεις και η Συμπερασματική στο τέλος του εξαμήνου όπου οι Μεταπτυχιακοί φοιτητές συμμετέχουν σε γραπτές εξετάσεις.(ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και ερωτήσεις Σύντομης απάντησης).

Τα κριτήρια αξιολόγησης γνωστοποιούνται στην πρώτη διάλεξη είναι δημοσιοποιημένα στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ και είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Άρθρα

  1. Tomlinson CL, Patel S, Meek C, Herd CP, Clarke CE, Stowe R, et al. Physiotherapy intervention in Parkinson’s disease: systematic review and meta-analysis. 2012 Aug 6;345:e5004.
  2. Black L, Gaebler-Spira D. Nonsurgical Treatment Options for Upper Limb Spasticity. Hand Clin. 2018 Nov;34(4):455–64.
  3. Calabrò RS, Sorrentino G, Cassio A, Mazzoli D, Andrenelli E, Bizzarini E, et al. Robotic-assisted gait rehabilitation following stroke: a systematic review of current guidelines and practical clinical recommendations. Eur J Phys Rehabil Med. 2021 Jun;57(3):460–71.
  4. Chien WT, Chong YY, Tse MK, Chien CW, Cheng HY. Robot-assisted therapy for upper-limb rehabilitation in subacute stroke patients: A systematic review and meta-analysis. Brain Behav. 2020 Aug;10(8):e01742.
  5. Elahi FM, Miller BL. A clinicopathological approach to the diagnosis of dementia. Nat Rev Neurol. 2017 Aug;13(8):457–76.
  6. Franz S, Muser J, Thielhorn U, Wallesch CW, Behrens J. Inter-professional communication and interaction in the neurological rehabilitation team: a literature review. Disabil Rehabil. 2020 Jun;42(11):1607–15.
  7. Ge S, Zhu Z, Wu B, McConnell ES. Technology-based cognitive training and rehabilitation interventions for individuals with mild cognitive impairment: a systematic review. BMC Geriatr. 2018 Sep 15;18(1):213.
  8. Geerars M, Minnaar-van der Feen N, Huisstede BMA. Treatment of knee hyperextension in post-stroke gait. A systematic review. Gait Posture. 2022 Jan;91:137–48.
  9. Hafdi M, Hoevenaar-Blom MP, Richard E. Multi-domain interventions for the prevention of dementia and cognitive decline. Cochrane Database Syst Rev. 2021 Nov 8;11(11):CD013572.
  10. Hoffmann T, Bennett S, Koh CL, McKenna KT. Occupational therapy for cognitive impairment in stroke patients. Cochrane Database Syst Rev. 2010 Sep 8;2010(9):CD006430.
  11. Jones CA, Colletti CM, Ding MC. Post-stroke Dysphagia: Recent Insights and Unanswered Questions. Curr Neurol Neurosci Rep. 2020 Nov 2;20(12):61.
  12. Karssemeijer EGA, Aaronson JA, Bossers WJ, Smits T, Olde Rikkert MGM, Kessels RPC. Positive effects of combined cognitive and physical exercise training on cognitive function in older adults with mild cognitive impairment or dementia: A meta-analysis. Ageing Res Rev. 2017 Nov;40:75–83.
  13. Klamroth-Marganska V. Stroke Rehabilitation: Therapy Robots and Assistive Devices. Adv Exp Med Biol. 2018;1065:579–87.
  14. Lancaster J. Dysphagia: its nature, assessment and management. Br J Community Nurs. 2015;Suppl Nutrition:S28-32.
  15. Miller N, Deane KHO, Jones D, Noble E, Gibb C. National survey of speech and language therapy provision for people with Parkinson’s disease in the United Kingdom: therapists’ practices. Int J Lang Commun Disord. 2011;46(2):189–201.
  16. Osborne JA, Botkin R, Colon-Semenza C, DeAngelis TR, Gallardo OG, Kosakowski H, et al. Physical Therapist Management of Parkinson Disease: A Clinical Practice Guideline From the American Physical Therapy Association. Phys Ther. 2022 Apr 1;102(4):pzab302.
  17. Pasternak E, Smith G. Cognitive and neuropsychological examination of the elderly. Handb Clin Neurol. 2019;167:89–104.
  18. Patel DP, Elliott SP, Stoffel JT, Brant WO, Hotaling JM, Myers JB. Patient reported outcomes measures in neurogenic bladder and bowel: A systematic review of the current literature. Neurourol Urodyn. 2016 Jan;35(1):8–14.
  19. Poindessous JL, Basta M, Renaud A, Vincent M, Héron A. [Nurse and dietitian: effective collaboration in rehabilitation]. Rev Infirm. 2018;67(243):39–41.
  20. Radder DLM, Lígia Silva de Lima A, Domingos J, Keus SHJ, van Nimwegen M, Bloem BR, et al. Physiotherapy in Parkinson’s Disease: A Meta-Analysis of Present Treatment Modalities. Neurorehabil Neural Repair. 2020 Oct;34(10):871–80.
  21. Razazian N, Kazeminia M, Moayedi H, Daneshkhah A, Shohaimi S, Mohammadi M, et al. The impact of physical exercise on the fatigue symptoms in patients with multiple sclerosis: a systematic review and meta-analysis. BMC Neurol. 2020 Mar 13;20(1):93.
  22. Sarfo FS, Ulasavets U, Opare-Sem OK, Ovbiagele B. Tele-Rehabilitation after Stroke: An Updated Systematic Review of the Literature. J Stroke Cerebrovasc Dis. 2018 Sep;27(9):2306–18.
  23. Smania N, Picelli A, Munari D, Geroin C, Ianes P, Waldner A, et al. Rehabilitation procedures in the management of spasticity. Eur J Phys Rehabil Med. 2010 Sep;46(3):423–38.
  24. Thibaut A, Chatelle C, Ziegler E, Bruno MA, Laureys S, Gosseries O. Spasticity after stroke: physiology, assessment and treatment. Brain Inj. 2013;27(10):1093–105.
  25. Winstein CJ, Stein J, Arena R, Bates B, Cherney LR, Cramer SC, et al. Guidelines for Adult Stroke Rehabilitation and Recovery: A Guideline for Healthcare Professionals From the American Heart Association/American Stroke Association. Stroke. 2016 Jun;47(6):e98–169.

Βιβλία:

  1. Colombo R, Sanguineti V, editors. Rehabilitation Robotics. Technology and Application. Amsterdam (NL): Elsevier Ltd., 2018.
  2. Corcos J, Ginsberg D, Karsenty G, editors. Textbook of the Neurogenic Bladder. 3rd ed. Boca Raton (FL): CRC Press; 2015.
  3. Gillen G, Nilsen D. Stroke Rehabilitation. A Function-Based Approach. 5th ed. Maryland Heights (MO): Mosby, 2020.
  4. Leisman G, Merrick J, editors. Neuroplasticity in Learning and Rehabilitation. New York (NY): Nova Science Publishers, Inc., 2016.
  5. Morgan J, Ricker J, editors. Textbook of Clinical Neuropsychology. 2nd ed. Oxfordshire (UK): Taylor & Francis, 2018.
  6. Morris J, Jankovic J. Neurological Clinical Examination. A Concise Guide. 3rd ed. Boca Raton (FL): CRC Press: 2012.
  7. Platz T, editor. Clinical Pathways in Stroke Rehabilitation. Evidence-based Clinical Practice Recommendations. North Shields (UK): World Federation Neurorehabilitation, 2021.
  8. Raskin A, editor. Neuroplasticity and Rehabilitation. New York (NY): The Guilford Press, 2011.

COUNSELORS DETAIL

    No Counselor Found !

COURSE FEATURE

  • Price: 5 πιστωτικές μονάδες
  • Type: Υποχρεωτικό Μάθημα Κορμού
  • Duration: 6 μήνες
  • Skills: • Λήψη αποφάσεων • Αυτόνομη εργασία • Ομαδική εργασία • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Language: Ελληνικά