NEUROLOGY II

ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ ΙΙ

NEUROLOGY II

Lesson Code: NP0102

Professor in charge:  Vassilios Siokas, Assistant Professor

Other Teachers: Ευθύμιος Δαρδιώτης, Τσούρης Ζ., Προβατάς Α

ECTS: 5.00

Type|Type of Course: YP | SCIENTIFIC AREA

Teaching Semester: 10th Semester

Hours per week: 4 Hours

Total Time (Teaching Hours + Student Workload) 116 Hours

Prerequisites: Παρακολούθηση και επιτυχής εξέταση στην i. Νευροφυσιολογία και Φυσιολογία Ενδοκρινών ii. Ανατομία Νευρικού Συστήματος και Αισθητηρίων Οργάνων

Language of Instruction: Greek

English γλώσσα για αλλοδαπούς φοιτητές που διδάσκονται το μάθημα στα πλαίσια της ανταλλαγής φοιτητών στο Πρόγραμμα ERASMUS και στις ανταλλαγές φοιτητών στο πρόγραμμα της HELMSIC).


Available for Erasmus: YES

Semester Lectures: Details/Lectures

Teaching Method: METHOD OF DELIVERY

Παρουσιάσεις κλινικών περιστατικών, κλινική άσκηση

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Ναι

Χρησιμοποιείται λογισμικό της Microsoft (PowerPoint) και video

Ability to communicate with the course supervisor via email


Evaluation Method:
  • Προφορική εξέταση-Κλινική εξέταση ασθενούς-φαινομενολογία νευρολογικών διαταραχών
  • Evaluation of student participation in clinical practice.

Objective Objectives/Desired Results: The course material aims to introduce students to the scientific field of Neurology.

Η Νευρολογία περιλαμβάνει ένα ευρύ πεδίο και ο κύριος στόχος είναι η απόκτηση γνώσεων που είναι απαραίτητες για τη διενέργεια νευρολογικής εξέτασης και η εξοικείωση με τη φαινομενολογία των νευρολογικών παθήσεων και την εντοπιστική διαγνωστική.

Επίσης, περιγράφονται όλες οι παρακλινικές εξετάσεις που διενεργούνται προκειμένου να γίνει η διάγνωση και γίνεται επίδειξη της  διεξαγωγής αυτών, όπου είναι εφικτό.

Έχει στόχο την απόκτηση γνώσεων, εμπειρίας και δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την εκτέλεση σωστής και πλήρους κλινικής εξέτασης του ασθενούς και την αξιολόγηση των κλινικών (υποκειμενικών και αντικειμενικών) ευρημάτων της εξέτασης.

Objective purposes

Οι αντικειμενικοί σκοποί του μαθήματος μπορούν είναι συνοπτικά οι ακόλουθοι:

  •     Να κατανοήσει ο φοιτητής την έννοια, τη σημασία και τη δομή του ιστορικού και να αποκτήσει εμπειρία στην τεχνική που αυτό λαμβάνεται, καταγράφεται και παρουσιάζεται
  •     Να μάθει να εκτελεί συντεταγμένα τη γενική αντικειμενική εξέταση, να εξοικειωθεί με τα ευρήματα της εξέτασης φυσιολογικών ατόμων και να μάθει να αναγνωρίζει τα παθολογικά αντικειμενικά σημεία και τη σημασία τους.
  •     Να μάθει τα κύρια συμπτώματα με τα οποία εκδηλώνονται τα διάφορα νοσήματα, τις ποικιλίες τους, την παθοφυσιολογική τους βάση και τη σημασία τους στη διάγνωση

Upon successful completion of the course, the student will be able to:

  • Έχει κατανόηση βασικών αρχών της Νευρολογίας.
  • να εξοικειωθεί με τον ασθενή και να αποκτήσει εμπειρία στην λήψη του ιστορικού
  • να εκπαιδευτεί και να αποκτήσει εμπειρία στην διενέργεια της νευρολογικής εξέτασης. Να εξοικειωθεί με τα ευρήματα της  εξέτασης φυσιολογικών ατόμων και την αναγνώριση των παθολογικών αντικειμενικών σημείων και τη σημασία τους
  • Έχει γνώση των κύριων διαγνωστικών και θεραπευτικών εφαρμογών της Νευρολογίας
  • Είναι σε θέση να διακρίνει τις κύριες διαφορές ανάμεσα στην φυσιολογική και παθολογική κλινική εικόνα, να περιγράψει την αιτία, παθογένεια, εξέλιξη και θεραπεία των σπουδαιότερων νευρολογικών νοσημάτων.
  • It uses the main diagnostic and therapeutic applications in clinical practice.
  • It analyzes the data in combination with the patient's history, clinical picture and other clinical laboratory control data.
  • Can collaborate with fellow students to research and analyze international literature.

General Skills

Search, analysis and synthesis of data and information, using the necessary technologies

Adaptation to new situations

Decision making

Autonomous work

Teamwork

Promotion of free, creative and inductive thinking


Course URL :

Course Description: ΚΛΙΝΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ (κατά ομάδες)-Εκτείνεται στο 9ο και 10ο εξάμηνο
Περιλαμβάνει: 56 ΩΡΕΣ
a) 14 ώρες σεμιναριακές διαλέξεις
b) 24 ώρες ανάπτυξης δεξιοτήτων και εξέτασης εξωτερικών και νοσηλευόμενων ασθενών κατά ομάδες
c) 18 υποχρεωτικές ώρες εφημερίας, κατά μικρές ομάδες

Στις 12 ώρες κλινικής άσκησης κατά ομάδες (δεξιότητες) με καθορισμένο εκπαιδευτή διδάσκεται:

1.Εξέταση νευρολογικών ασθενών με τη βοήθεια του εκπαιδευτή της ομάδας

1.1. Εξέταση επιπέδου συνειδήσεως και εξοικείωση με τη διαβάθμιση των διαταραχών συνειδήσεως
1.2. Εξέταση νοητικών λειτουργιών
1.3.Εξεταση εγκεφαλικών συζυγιών
1.4.Εξέταση κινητικότητας , αισθητικότητας , αντανακλαστικών
1.5. Περιγραφή παθολογικών σημείων στο νευρικό σύστημα
Εξοικείωση με τη φαινομενολογία των νευρολογικών διαταραχών
-Επιληψίες
– Απομυελινωτικά νοσήματα
– Άνοιες
– Όγκοι εγκεφάλου
– Λοιμώξεις νευρικού συστήματος
– Αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια
– Κεφαλαλγία και άλλοι κρανιακοί πόνοι
– Νευρομυϊκά νοσήματα
-Εξωπυραμιδικά νοσήματα και κινητικές διαταραχές
-Νοσήματα νωτιαίου μυελού

2.Επιδεικνύεται ο τεχνολογικός εξοπλισμός και επεξηγείται περιληπτικά η χρήση του

3.Εξετάσεις ασθενών (λήψη ιστορικού, πλήρης νευρολογική εξέταση) με τη συμμετοχή των φοιτητών, βήμα-βήμα
4.Παρακολούθηση διενέργειας Ηλεκτροεγκεφαλογραφήματος και νευροφυσιολογικού ελέγχου-ηλεκτρομυογραφήματος

5.Εκπαίδευση στον τρόπο διαχείρισης έκτακτου νευρολογικού περιστατικού

Η παραπάνω αναλυτική θεματολογία ανάπτυξης δεξιοτήτων παραδίδεται στους φοιτητές με την έναρξη του εξαμήνου σε ειδική κάρτα στην οποία πιστοποιείται από τον εκπαιδευτή και η παρακολούθησή τους .
Κατά τις εφημερίες: οι φοιτητές εκπαιδεύονται στην προσέγγιση και διαχείριση επειγόντων νευρολογικών περιστατικών


Recommended reading:
  1. Νευρολογία Λογοθέτη, 5η έκδοση, Λογοθέτης Ιωάννης, Μυλωνάς Ιωάννης
  2. Εγχειρίδιο κλινικής νευρολογίας, Bradley Walter G.,Daroff Robert B.,Fenichel Gerald M.,Marsden David

Άλλες προτάσεις:

  1. Duss’ Εντοπιστική Διάγνωση στη Νευρολογία
  2. Νευρολογία Λογοθέτη 4 η έκδοση
  3. Δ. Βασιλόπουλος (2016) Νευρολογία, Αθήνα: Π.Χ. Πασχαλίδης
  4. I. Wilkinson, G. Lennox (2009) Βασική Νευρολογία, επιμ. Α. Παπαδημητρίου, Αθήνα Παρισιάνου Α.Ε.
  5. A. Ropper, M. A. Samuels, et J. P. Klein (2014) Adams and Victor’s Principles of Neurology, 10th Edition, MC Graw -Hill Education.
  6. S. Hauser (2013) Harrison’s Neurology in Clinical Medicine, 3rdEdition McGraw-Hill Education.

Τμημα Ιατρικής - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
en_GBEnglish
Μετάβαση στο περιεχόμενο