CROSS-SECTIONAL CADAVERIC HUMAN ANATOMY

ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΠΤΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΟΜΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΩΝ – CROSS-SECTIONAL CADAVERIC HUMAN ANATOMY

CROSS-SECTIONAL CADAVERIC HUMAN ANATOMY

Lesson Code: MP1001

Professor in charge: Zibis Aristides, Professor

Other Teachers: Καφίδας Δημήτριος

ECTS: 2.00

Type|Type of Course: OP | BACKGROUND

Teaching Semester: 13th Semester

Hours per week: 2 hours

Total Time (Teaching Hours + Student Workload) 54 Hours

Prerequisites: NO

Language of Instruction: Aγγλική

Available for Erasmus: NO

Semester Lectures: Coming Soon…

Teaching Method: Face to face and specifically:

Teaching her lesson "Anatomy» consists of lectures, tutorials and laboratory exercises. Οι παρουσίες στα φροντιστήρια και τις ασκήσεις είναι υποχρεωτικές. Μοντέλα ή με χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών CAL (computer assisted learning)

The elections develop the material described above.

The tutorials (σε 1 ομάδα φοιτητών, 1 διδάσκοντα ανά ομάδα) ανακεφαλαιώνουν και εμβαθύνουν στην ύλη με την χρήση παραδειγμάτων κλινικών περιστατικών (problem-based learning) that highlight the application of anatomical knowledge in the diagnosis and treatment of serious diseases. In each tutorial, the students prepare the answers to the questions related to the examined clinical cases so that they can discuss them with the teachers.

The laboratory exercises (σε 1 ομάδα φοιτητών, 1 διδάσκοντα ανά ομάδα 15 φοιτητών) αποτελούν την πρακτική άσκηση των φοιτητών, είναι απαραίτητο συμπλήρωμα των διαλέξεων και έχουν στόχο να τους εξοικειώσουν με την χρήση τεχνικών, την λειτουργία οργάνων και την διεξαγωγή δοκιμασιών που χρησιμοποιούνται συχνά στην ανατομία, καθώς και να βοηθήσουν στην κατανόηση εννοιών που δεν γίνονται εύκολα αντιληπτές θεωρητικά (learning based on practical experience).

Information and Communication Technologies are used to prepare lecture materials and provide online information and learning aids to students.

Specifically:

Keynote, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τριασδιαστατα ανατομικά μοντέλα

  • Common software (eg powerpoint) is used to prepare lecture material and display slides and videos.
  • The study guide (explanatory material & additional bibliography), the tutorial material (clinical cases for processing), the theory and protocols of the laboratory exercises, the handover slides after each lesson as well as videos and scientific articles related to the taught material are made electronically and online available to students through the e-class.
  • Information about the course, the lecturers and their research interests and the Anatomy Laboratory in general is available online on the Laboratory website.

Common software (eg excel) is used for the statistical processing of student evaluation

  • Announcements, information, etc. are available online through e-class. Communication is also done via e-mail.

Evaluation Method:

The language of student assessment is English.

Evaluation methods.

Α. Δημόσια Παρουσίαση,  Προφορική Εξέταση

Σε κάθε φροντιστήριο οι φοιτητές προετοιμάζουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που αφορούν τα εξεταζόμενα κλινικά περιστατικά έτσι ώστε να μπορούν να τα παρουσιάσουν και να τα συζητήσουν με τους διδάσκοντες.

Οι εξετάσεις του μαθήματος είναι προφορικές, διάρκειας 2 ωρών, και αποτελούνται από θέματα ερωτήσεις κρίσεως ή σύντομης απάντησης που αφορούν κλινικά περιστατικά ανάλογα με αυτά που συζητούνται στα φροντιστήρια. Εξεταστέα ύλη αποτελεί η ύλη των διαλέξεων και των φροντιστηρίων όπως περιγράφεται ανωτέρω.


Objective Objectives/Desired Results: Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη των ατομικών δομών του ανθρώπου στα τρία ανατομικά επίπεδα σε πτωματικά παρασκευάσματα.

Αυτό θα βοηθήσει στην κατανόηση των σχέσεων των διαφόρων οργάνων και των δομών του ανθρωπίνου σώματος μεταξύ τους καθώς επίσης στην κατανόηση των διαφόρων χειρουργικών προσελάσεων. Η μελέτη της ανθρώπινης ανατομίας μέσα από πτωματικές διατομές προσφέρει μια διαφορετική οπτική γωνία για τη θέση, το μέγεθος, το σχήμα και τις σχέσεις των οργάνων και των δομών μεταξύ τους.

Upon successful completion of the course, the student will be able to:

– Έχει κατανόηση τη ανατομία στο χώρο

– Είναι σε θέση να διακρίνει την τοπογραφική ανατομία

– Χρησιμοποιεί την ανατομία στην κλινική πράξη

– Αναλύει και να κατανοεί τις χειρουργικές προσπελάσεις

– Μπορεί να ερμηνεύει τις ανατομικές σχέσεις

General Skills

  • Search, analysis and synthesis of data and information, using the necessary technologies
  • Work in an international environment
  • Work in an interdisciplinary environment
  • Search, analysis and synthesis of data and information in the study and identification of anatomical structures of the musculoskeletal system in cadaveric preparations in plastic models and in 3D models of virtual reality

Course URL : http://eclass.uth.gr/eclass/courses/MED_U_118

Course Description:

Η ύλη του μαθήματος ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΠΤΩΜΑΤΙΚΏΝ ΔΙΑΤΟΜΩΝ έχει διαμορφωθεί ως εξής:

Το μάθημα θα στηριχθεί σε πτωματικά παρασκευάσματα του εργαστηρίου μας
καθώς επίσης σε εικόνες υψηλής ανάλυσης από το Visible Human Project της
National Library of Medicine των ΗΠΑ.
Παράλληλα με τις διαλέξεις το μάθημα θα περιλαμβάνει και εργαστηριακές
ασκήσεις σε πτωματικά παρασκευάσματα. Κατά τη διάρκεια των
εργαστηριακών ασκήσεων θα πραγματοποιούνται διατομές σε νωπά
πτωματικά παρασκευάσματα βαθιάς κατάψυξης (fresh frozen) στις οποίες θα
αναγνωρίζονται τα διάφορα ανατομικά στοιχεία.
Προγραμματισμός Μαθημάτων
Μάθημα 1ο
Ανατομία του τραχήλου
Μάθημα 2ο
Ανατομία ωμικής ζώνης
Μάθημα 3ο
Ανατομία βραχιονίου και αντιβραχίου χεριού
Μάθημα 4ο
Ανατομία αγκώνα και πηχεοκαρπικής
Μάθημα 5ο και 6ο
Ανατομία θωρακικής κοιλότητας
Μάθημα 7ο, 8ο, 9ο
Ανατομία κοιλιακής κοιλότητας
Μάθημα 10ο
Ανατομία του ισχίου
Μάθημα 11ο
Ανατομία του γόνατος
Μάθημα 12ο
Ανατομία ποδοκνημικής και ποδιού
Μάθημα 13ο
Ανατομία μηρού και κνήμης


Recommended reading: A. COURSE THEORY and B. LABORATORIES

Recommended books:

Ανατομία του Ανθρώπου. Anne M. Gilroy, MA 2019

Κλινική ανατομία ώμου, Τύπος: Σύγγραμμα Α.Χ. Ζιμπής, 1η έκδ./2017


Τμημα Ιατρικής - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
en_GBEnglish
Μετάβαση στο περιεχόμενο