Γεώργιος Συρογιαννόπουλος, Αντώνιος Γούναρης, Εμμανουήλ Αλεξόπουλος, Ασπασία Μιχούλα
ECTS:
2.00
Type|Type of Course:
EL | SCIENTIFIC AREA
Teaching Semester:
SPRING SEMESTER
Hours per week:
2 hours
Total Time (Teaching Hours + Student Workload)
54 Hours
Prerequisites:
NO
Language of Instruction:
Greek
Available for Erasmus:
NO
Semester Lectures:
Coming Soon…
Teaching Method:
Lectures
Παρουσιάσεις αρχείων πολυμέσων από φοιτητές και διδάσκοντες
IT and media technologies for the presentation of lecture material
Use software to present lectures and view slides and videos.
Study guide including presentation files and relevant international bibliography are available online to students through e-class.
Πληροφορίες για το μάθημα και τους διδάσκοντες είναι διαθέσιμα στη γραμματεία της Παιδιατρικής Κλινικής
Evaluation Method:
The examination / evaluation of the student is done at the end of the course with the presentation (70%) and his participation in written multiple choice questions (30%).
Objective Objectives/Desired Results:
Course objectives are
η εξοικείωση των φοιτητών με την προσέγγιση του παιδιού σε όλες τις ηλικιακές ομάδες (νεογνό, βρέφος, νήπιο και έφηβος) είτε ως ασθενή είτε στο πλαίσιο προληπτικής εξέτασης.
Η εκπαίδευση στη λήψη του ιστορικού στην Παιδιατρική όπως και στη καταγραφή του ατομικού και οικογενειακού ιστορικού. Θα ασκηθούν στην συλλογή πληροφοριών που αφορούν την παρούσα νόσο αλλά και το πως αυτές οι πληροφορίες θα αξιολογηθούν και θα μας κατευθύνουν στην διαχείρηση του περιστατικού.
Η γνώση των διαφορών που έχει το παιδί από τον ενήλικα και πως εκτιμάται η σωματική ανάπτυξη αλλά και η ψυχοκινητική του εξέλιξη.
Η ανάλυση καταστάσεων όπως η μετάβαση στην εξωμήτρια ζωή ως νεογνό, η αξία του προληπτικού ελέγχου στην παιδική αλλά και εφηβική ηλικία, η πρόληψη των λοιμώξεων μέσω των εμβολιασμών και ο ρόλος της διατροφής σε σχέση με την απώτερη υγεία των παιδιών.
In addition, the lecturers will analyze the physiology of all the systems of the human body (respiratory, cardiovascular, urinary, hematopoietic, immune, endocrine, nervous) as they function in all age groups of Pediatrics in order for the student to be able to better approach the pathophysiology of pediatric diseases.
Finally, the students, in collaboration with the lecturers and based on material that is posted in the e-class of the course, are invited to present part of the subject matter of the course in power point lectures.
General Skills
Search, analysis and synthesis of data and information (practical and theoretical)
Skill development
Decision making
Work in an interdisciplinary environment
Course URL :
Course Description:
• Λήψη παιδιατρικού ιστορικού • Κλινική εξέταση νεογνού • Κλινική εξέταση βρέφους και παιδιού • Το φυσιολογικό τελειόμηνο νεογνό • Προσαρμογή στην εξωμήτρια ζωή • Σωματική αύξηση-φυσιολογική εφηβεία • Προωρότητα • Ανάπτυξη – ψυχοκινητική εξέλιξη • Περιοδικός προληπτικός έλεγχος στην παιδική ηλικία • Διατροφή – μητρικός θηλασμός • Υγρά και ηλεκτρολύτες σε νεογνά και παιδιά και πρόσληψη θρεπτικών ουσιών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων και μεταβολισμός βιταμίνης D • Φυσιολογία ανοσοποιητικού συστήματος – Εμβόλια • Φυσιολογία αναπνευστικού και καρδιαγγειακού συστήματος στα παιδιά • Φυσιολογία αιμοποιητικού και ενοκρινικού συστήματος στα παιδιά • Φυσιολογία ουροποιητικού και νευρικού συστήματος στα παιδιά
Recommended reading:
BOOKS
«Το Φυσιολογικό Παιδί. Εισαγωγή στην Παιδιατρική». Συγγραφείς: Μέλη ΔΕΠ – Τομέας Υγείας Παιδιού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΝΕΟΝ, έκδοση 2022, κωδικός εύδοξος: 94642871
«Εγχειρίδιο Παιδιατρικής» Συγγραφείς: N. THALANGE, P. HOLMES, R. BEACH, T KINNAIRD, 1or έκδοση 2012 Επιστημονικές Εκδόσεις ΠΑΡΙΣΙΑΝΟΥ Α.Ε., κωδικός εύδοξος: 12536758