ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΙΙ

ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΙΙ

ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ ΙΙ

Κωδικός Μαθήματος: ΜΠ0202

Υπεύθυνος Καθηγητής: Γριβέα Ιωάννα, Καθηγήτρια

Άλλοι Διδάσκοντες: Ε. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ, Α. ΜΙΧΟΥΛΑ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

ECTS: 5.00

Τύπος|Είδος Μαθήματος: ΥΠ | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉΣ ΠΕΡΙΟΧΉΣ

Εξάμηνο Διδασκαλίας: 10o Εξάμηνο

Ώρες την Εβδομάδα: 4 Ώρες

Συνολικός χρόνος (Ώρες Διδασκαλίας + Φόρτος Εργασίας Φοιτητή) 126 Ώρες

Προαπαιτούμενα: ΟΧΙ

Γλώσσα Διδασκαλίας: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΑ

Διαθέσιμο για Erasmus: ΝΑΙ

Διαλέξεις Εξαμήνου: Λεπτομέρειες/Διαλέξεις

Τρόπος Διδασκαλία: α) Η θεωρία του μαθήματος διατίθεται με μορφή ηχογραφημένων  διαλέξεων στο e class του μαθήματος. Οι διαλέξεις αυτές καλύπτουν πλήρως όλη την ύλη του μαθήματος και εστιάζονται σε αυτά που θα πρέπει ο φοιτητής να γνωρίζει. Με βάση αυτές τις διαλέξεις που στηρίζονται κατ΄εξοχήν στο σύγγραμμα που χορηγείται στους φοιτητές θα γίνονται και οι εξετάσεις του μαθήματος.

Β) Η κλινική άσκηση που είναι 14 2ωρα θα γίνεται σε μικρές ομάδες των 5 ατόμων. Οι ομάδες αυτές θα κάνουν κλινική άσκηση και σε ώρες εκτός πρωινού ωραρίου με σκοπό την διασφάλιση της ποιότητας της κλινικής άσκησης που είναι απόλυτα εξαρτημένη από τον αριθμό των φοιτητών που συμμετέχουν.

Γ) Τα μαθήματα από το αμφιθέατρο είναι συνολικά 14 2ωρα. Από αυτά τα 10 2ωρα είναι υποχρεωτικά. Σκοπός αυτών των μαθημάτων θα είναι η παρουσίαση περιστατικών και η διαφορική διάγνωση με διαδραστική συζήτηση με τους φοιτητές.

Εξειδικευμένα λογισμικά υποστήριξης της διδασκαλίας (ΜS Power Point) και διαχείρισης βιβλιογραφίας και επιστημονικών δεδομένων (PubMed)

Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας E-CLASS


Μέθοδος Αξιολόγησης: Γραπτή τελική εξέταση, διαβαθμισμένης δυσκολίας που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στηριζόμενη στα μαθήματα που είναι αναρτημένα στο e class.

Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα: Ο γενικός  σκοπός του μαθήματος είναι η θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των φοιτητών της Ιατρικής στον τομέα της Παιδιατρικής, παρέχοντας στους φοιτητές βασικές γνώσεις του τομέα αυτού,  ανεξάρτητα της μελλοντικής ειδίκευσης που θα έχει ο κάθε γιατρός.

Οι ειδικοί στόχοι του μαθήματος εξειδικεύονται στα παρακάτω επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Εκμάθηση του τρόπου λήψης και σύνταξης του παιδιατρικού ιστορικού
  • Διεκπεραίωση αναλυτικής φυσικής εξέτασης σε όλο ηλικιακό φάσμα της παιδιατρικής
  • Αξιολόγηση κοινών συμπτωμάτων που έχουν βασικά παιδιατρικά νοσήματα
  • Αξιολόγηση εργαστηριακών και απεικονιστικών εξετάσεων
  • Ικανότητα διαγνωστικής προσέγγισης και διαφοροδιάγνωσης

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί  την κατακτημένη γνώση προκειμένου:

  • να μπορεί να λαμβάνει αναλυτικό παιδιατρικό ιστορικό
  • να έχει την ικανότητα περιεκτικής παρουσίασης του ιατρικού ιστορικού
  • να έχει την ικανότητα φυσικής εξέτασης στους παιδιατρικούς ασθενείς όλων των ηλικιών
  • να έχει την ικανότητα σύνθεσης και ανάλυσης των πληροφοριών με σκοπό τη διαφοροδιάγνωση
  • να κάνει χρήση των κλασσικών και νέων διαγνωστικών μεθόδων
  • να επιλέγει τον κλινικοεργαστηριακό έλεγχο που απαιτείται για την διαγνωστική προσέγγιση του ασθενούς
  • να μπορεί να αξιολογεί την πορεία έκβασης της νόσου

URL Μαθήματος : https://eclass.uth.gr/courses/MED_U_210/

Περιγραφή Μαθήματος:

Περιγραφή / Περιεχόμενο μαθήματος: Οι θεματικές ενότητες που περιλαμβάνονται είναι:

• Ρευματικά νοσήματα παιδικής ηλικίας. Ρευματολογική εκτίμηση, πορφύρα Henoch-Schönlein, νόσος Kawasaki, νεανική ιδιοπαθής αρθρίτιδα, συστηματικός ερυθηματώδης λύκος, νεανική δερματομυοσίτιδα, σύνδρομα μυοσκελετικών αλγών
• Λοιμώδη νοσήματα. Αξιολόγηση λοιμωδών νοσημάτων, πυρετός χωρίς εστία, λοιμώξεις χαρακτηριζόμενες από πυρετό και εξάνθημα, δερματικές λοιμώξεις, λεμφαδενοπάθεια, μηνιγγίτιδα, εγκεφαλίτιδα, λοιμώξεις ανώτερης αναπνευστικής οδού, φαρυγγίτιδα, παραρρινολπίτιδα, μέση ωτίτιδα, εξωτερική ωτίτιδα, croup, κοκκύτης, βρογχιολίτιδα, πνευμονία, λοιμώδης ενδοκαρδίτιδα, οξεία γαστρεντερίτιδα, ιογενής ηπατίτιδα, ουρολοιμώξεις, οστεομυελίτιδα, λοιμώδης αρθρίτιδα, ζωονόσοι και λοιμώξεις μέσω φορέων, παραστιτικές λοιμώξεις, φυματίωση.
• Αιματολογία. Αξιολόγηση αιμοποιητικού συστήματος, αναιμία, αιμοστατικές διαταραχές
• Ογκολογία. Ογκολογική αξιολόγηση, λευχαιμία, λέμφωμα, όγκοι κεντρικού συστήματος, νευροβλάστωμα, όγκος Wilms, σαρκώματα
• Νεφρολογία και ουρολογία. Αξιολόγηση, νεφρωσικό σύνδρομο και πρωτεϊνουρία, σπειραματονεφρίτιδα και αιματουρία, αιμολυτικό ουραιμικό σύνδρομο, οξεία και χρόνια νεφρική ανεπάρκεια, υπέρταση, κυστεοουρητική παλινδρόμηση, συγγενείς και αναπτυξιακές ανωμαλίες της ουροφόρου οδού, άλλες διαταραχές της ουροφόρου και της γεννητικής οδού
• Ενδοκρινολογία. Ενδοκρινολογική αξιολόγηση, Σακχαρώδης διαβήτης, υπογλυκαιμία, χαμηλό ανάστημα, διαταραχές εφηβείας, θυρεοειδικά νοσήματα, διαταραχές παραθυρεοειδών και ενδοκρινολογία μετάλλων οστών, διαταραχές σεξουαλικής ανάπτυξης και δυσλειτουργία επινεφριδίων
• Νευρολογία. Αξιολόγηση νευρικού συστήματος, κεφαλαλγία και ημικρανία, σπασμοί, αδυναμία και υποτονία, αταξία και διαταραχές κινητικότητας, διαταραχή επιπέδου συνείδησης, νευροδερματικές διαταραχές, συγγενείς δυσπλασίες κεντρικού νευρικού συστήματος


Συνιστώμενη βιβλιογραφία:
  1. «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ» ALBERT POMERANZ, SVAPNA SABNIS, Εκδόσεις Ιωάννης Κωνσταντάρας, 2020, Κωδικός Εύδοξος 94644311

2.  Nelson «ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ» 8Η Αγγλική/5η ελληνική έκδοση Εκδόσεις: ΒROKEN HILL PUBLISHERS LTD 2020, Κωδικός Εύδοξος 94643571


Τμημα Ιατρικής - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
elGreek
Μετάβαση στο περιεχόμενο