ΑΝΑΤΟΜΙΑ MΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΤΟΜΙΑ Ι
13 Δεκεμβρίου, 2023 2024-10-17 11:24ΑΝΑΤΟΜΙΑ MΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΤΟΜΙΑ Ι
ΑΝΑΤΟΜΙΑ MΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΤΟΜΙΑ Ι
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Τύπος|Είδος Μαθήματος: | ΥΠ | ΥΠΟΒΆΘΡΟΥ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Εξάμηνο Διδασκαλίας: | 2o Εξάμηνο | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Ώρες την Εβδομάδα: | 5 Ώρες | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Συνολικός χρόνος (Ώρες Διδασκαλίας + Φόρτος Εργασίας Φοιτητή) | 147 Ώρες | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Προαπαιτούμενα: | ΟΧΙ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Γλώσσα Διδασκαλίας: | Αγγλική | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Διαθέσιμο για Erasmus: | ΟΧΙ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Διαλέξεις Εξαμήνου: | Λεπτομέρειες/Διαλέξεις | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλία: | Πρόσωπο με πρόσωπο και συγκεκριμένα:
Η διδασκαλία του μαθήματος της «Ανατομίας» συνίσταται από διαλέξεις, φροντιστήρια και εργαστηριακές ασκήσεις. Οι παρουσίες στα φροντιστήρια και τις ασκήσεις είναι υποχρεωτικές.
Οι διαλέξεις αναπτύσσουν την ύλη που περιγράφεται ανωτέρω.
Τα φροντιστήρια (σε 3 ομάδες φοιτητών, 1 διδάσκοντα ανά ομάδα) ανακεφαλαιώνουν και εμβαθύνουν στην ύλη με την χρήση παραδειγμάτων κλινικών περιστατικών (εκμάθηση βασισμένη σε προβλήματα) που αναδεικνύουν την εφαρμογή των ανατομικών γνώσεων στην διάγνωση και αντιμετώπιση σοβαρών ασθενειών. Σε κάθε φροντιστήριο οι φοιτητές προετοιμάζουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που αφορούν τα εξεταζόμενα κλινικά περιστατικά έτσι ώστε να μπορούν να τις συζητήσουν με τους διδάσκοντες.
Οι εργαστηριακές ασκήσεις (σε 3 ομάδες φοιτητών, 1 διδάσκοντα ανά ομάδα 12 φοιτητών) αποτελούν την πρακτική άσκηση των φοιτητών, είναι απαραίτητο συμπλήρωμα των διαλέξεων και έχουν στόχο να τους εξοικειώσουν με την χρήση τεχνικών, την λειτουργία οργάνων και την διεξαγωγή δοκιμασιών που χρησιμοποιούνται συχνά στην ανατομία, καθώς και να βοηθήσουν στην κατανόηση εννοιών που δεν γίνονται εύκολα αντιληπτές θεωρητικά (εκμάθηση βασισμένη στην πρακτική εμπειρία).
Χρησιμοποιούνται Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την προετοιμασία του υλικού των διαλέξεων και την διαδικτυακή πληροφόρηση και παροχή μαθησιακών βοηθημάτων στους φοιτητές.
Συγκεκριμένα:
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
Μέθοδος Αξιολόγησης: | Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών είναι η Αγγλική. Μέθοδοι αξιολόγησης. Α. Στις εργαστηριακές ασκήσεις: Εργαστηριακή Εργασία, Αναφορά, Γραπτές Εξετάσεις με ερωτήσεις σύντομης απάντησης και επίλυσης προβλημάτων. Η συμμετοχή των φοιτητών στις ασκήσεις καθώς και η γραπτή αναφορά των αποτελεσμάτων των ασκήσεων, η οποία γίνεται από τους φοιτητές στην διάρκεια των εργαστηρίων, είναι υποχρεωτική. Η αναφορά περιλαμβάνει τις μετρήσεις (παρουσιασμένες σε πίνακες και σχεδιαγράμματα), και τα συμπεράσματα (π.χ. αν βγήκαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, αν όχι γιατί όχι, πηγές πιθανών λαθών στα πειράματα) όπως ζητά κάθε άσκηση. Στο τέλος κάθε άσκησης, η γραπτή αναφορά ελέγχεται από τους διδάσκοντες και υπογράφεται, εφόσον έχει συμπληρωθεί σωστά. Σε περίπτωση που χρειάζεται να γίνουν ιδιαίτερα απαιτητικοί υπολογισμοί ή διαγράμματα, είναι δυνατόν η αναφορά να συμπληρωθεί μετά το τέλος του εργαστηρίου και να επιδοθεί στους διδάσκοντες σε επόμενη προκαθορισμένη ημερομηνία. Η επιτυχής συμμετοχή στην άσκηση πιστοποιείται από την υπογραφή του διδάσκοντος στη γραπτή αναφορά των αποτελεσμάτων. Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές εξετάζονται γραπτά στο περιεχόμενο των Εργαστηρίων. Στις εξετάσεις του Εργαστηρίου εξεταστέα ύλη είναι η θεωρία, η μεθοδολογία και οι τρόποι επεξεργασίας αποτελεσμάτων που περιλαμβάνονται στο Οδηγό των Εργαστηριακών Ασκήσεων ή αναπτύσσονται από τους διδάσκοντες κατά την διάρκεια των εργαστηρίων. Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις του Εργαστηρίου έχουν μόνον όσοι συμμετείχαν με επιτυχία στις εργαστηριακές ασκήσεις. Η επιτυχία στις εξετάσεις του εργαστηρίου είναι απαραίτητη προϋπόθεση για συμμετοχή στις εξετάσεις του μαθήματος. Β. Στα φροντιστήρια: Δημόσια Παρουσίαση, Προφορική Εξέταση Σε κάθε φροντιστήριο οι φοιτητές προετοιμάζουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που αφορούν τα εξεταζόμενα κλινικά περιστατικά έτσι ώστε να μπορούν να τα παρουσιάσουν και να τα συζητήσουν με τους διδάσκοντες. Η ύλη των φροντιστηρίων εξετάζεται γραπτά μαζί με την ύλη των διαλέξεων. Γ. Στη θεωρία – ύλη διαλέξεων: Γραπτές Εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Οι εξετάσεις του μαθήματος είναι γραπτές, διάρκειας 2 ωρών, και αποτελούνται από θέματα ερωτήσεις κρίσεως ή σύντομης απάντησης που αφορούν κλινικά περιστατικά ανάλογα με αυτά που συζητούνται στα φροντιστήρια. Εξεταστέα ύλη αποτελεί η ύλη των διαλέξεων και των φροντιστηρίων όπως περιγράφεται ανωτέρω. Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις του μαθήματος έχουν μόνον όσοι φοιτητές πέρασαν τις εξετάσεις του Εργαστηρίου. Τελικός βαθμός Ο τελικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται κατά …….. από τον βαθμό των γραπτών εξετάσεων του μαθήματος και κατά …… από τον βαθμό των γραπτών εξετάσεων του Εργαστηρίου. Όλα τα παραπάνω είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές καθώς περιέχονται στον Οδηγό του μαθήματος που διανέμεται εκτυπωμένος σε όλους τους φοιτητές και βρίσκεται αναρτημένος ηλεκτρονικά στο e-class. | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα: | Το μάθημα αποτελεί το βασικό τμήμα της μελέτης της Ανατομίας και των λειτουργικών διεργασιών που χαρακτηρίζουν τα έμβια όντα, γενικότερα, και ειδικότερα τον άνθρωπο.
Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην κατανόηση της φυσιολογικής και παθολογικής λειτουργίας του ανθρώπινου οργανισμού σε προπτυχιακό επίπεδο και στην εισαγωγή των σπουδαστών στις αρχές και τεχνικές της Ανατομίας. Επίσης, αναφέρεται σε εφαρμογές των γνώσεων της ανατομίας στην κλινική πράξη, δηλαδή τη διάγνωση και θεραπευτική αντιμετώπιση των νόσων.
Το μάθημα αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία ο φοιτητής θα στηριχθεί για να υποστηρίξει τις γνώσεις που παρέχονται στα μαθήματα μεγαλύτερων εξαμήνων και συγκεκριμένα στα μαθήματα του β’ κύκλου – κλινικά.
Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της ορθής εκτέλεσης και εκτίμησης των εργαστηριακών αναλύσεων και των αντίστοιχων απαιτούμενων δεξιοτήτων τόσο για τις ειδικότητες Εργαστηριακής Ιατρικής όσο και για τις κλινικές ειδικότητες της Ιατρικής.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
URL Μαθήματος : | https://eclass.uth.gr/courses/MED_U_115/ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Περιγραφή Μαθήματος: | Η ύλη του μαθήματος ΑΝΑΤΟΜΙΑ Ι – MΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ έχει διαμορφωθεί ως εξής:
Α. Οι θεωρητικές κλινικές ικανότητες που πρέπει να αποκτήσουν οι φοιτητές για να επιτύχουν στο μάθημα .
Β. Οι πρακτικές και κλινικές δεξιότητες που πρέπει να αποκτήσουν οι φοιτητές για να θεωρείται επιτυχημένη η παρακολούθηση τους.
Γ. Η γνώση της ύλης που πρέπει να έχουν οι φοιτητές για να επιτύχουν στο μάθημα
Α. Θεωρητικές κλινικές ικανότητες Ι. Ανά κεφάλαιο θεωρίας – Γενική Ανατοµική της Κινητικής Συσκευής (6 ώρες) – Οστεολογία – Ανατοµία των αρθρώσεων και Συνδεσµολογία – Μυολογία : – κορµού (18 ώρες) – άνω άκρου (18 ώρες) – κάτω άκρου (18 ώρες) – κρανίο (24 ώρες) |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
Συνιστώμενη βιβλιογραφία: | Α. ΘΕΩΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ κ Β. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ Προτεινόμενα συγγράμματα: Ανατοµία του Ανθρώπου. Anne M. Gilroy, 2019 ISBN 978-960-608-027-2 ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ MICHAEL MCKINLEY ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ 2023 ISBN: 9789606081163 | |||||||||||||