ΟΡΓΑΝΟΓΕΝΕΣΗ – ΔΙΑΜΑΡΤΙΕΣ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
13 Δεκεμβρίου, 2023 2024-11-14 13:25ΟΡΓΑΝΟΓΕΝΕΣΗ – ΔΙΑΜΑΡΤΙΕΣ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
ΟΡΓΑΝΟΓΕΝΕΣΗ – ΔΙΑΜΑΡΤΙΕΣ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
Τύπος|Είδος Μαθήματος: | ΥΠ | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉΣ ΠΕΡΙΟΧΉΣ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Εξάμηνο Διδασκαλίας: | 3o Εξάμηνο | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Ώρες την Εβδομάδα: | 4 Ώρες | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Συνολικός χρόνος (Ώρες Διδασκαλίας + Φόρτος Εργασίας Φοιτητή) | 83 Ώρες | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Προαπαιτούμενα: | ΟΧΙ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Γλώσσα Διδασκαλίας: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ/ΑΓΓΛΙΚΗ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Διαθέσιμο για Erasmus: | ΝΑΙ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Διαλέξεις Εξαμήνου: | Λεπτομέρειες/Διαλέξεις | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλία: | Πρόσωπο με πρόσωπο: Η Διδασκαλία Οργανογένεσης – Αναπτυξιακών Διαταραχών και Κλινική εφαρμογή αποτελείται από διαλέξεις, σεμινάρια/φροντιστήρια και εργαστηριακή πρακτική. Το περιεχόμενο των διαλέξεων περιγράφεται παραπάνω. Σεμινάρια/Φροντιστήρια (σε 5 ομάδες σπουδαστών με 1 εκπαιδευτή ανά ομάδα) ανασκοπούν και επεκτείνουν το περιεχόμενο των διαλέξεων. Σε κάθε φροντιστήριο, οι μαθητές εξοικειώνονται με τα βασικά στοιχεία ανά ενότητα και προετοιμάζονται για τις εργαστηριακές ασκήσεις.Εργαστηριακές ασκήσεις (σε 5 ομάδες φοιτητών, 1 εκπαιδευτής ανά ομάδα 25-28 φοιτητών) που συνθέτουν το πρακτικό των φοιτητών είναι συμπληρωματικές των διαλέξεων και στοχεύουν στην εξοικείωση του φοιτητή με την εφαρμογή τεχνικών, τη λειτουργία απλών εργαστηριακών οργάνων και τις πειραματικές διαδικασίες που χρησιμοποιούνται συχνά στην Οργανογένεση – Αναπτυξιακές Διαταραχές και την Κλινική εφαρμογή καθώς και για να βοηθήσουν τους μαθητές να κατανοήσουν έννοιες που δεν παρουσιάζονται εύκολα θεωρητικά (μάθηση με βάση την πρακτική εμπειρία).Η παρακολούθηση Εργαστηριακών Πρακτικών και Σεμιναρίων/Φροντιστηρίων είναι υποχρεωτική.Χρησιμοποιούνται Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την προετοιμασία του υλικού της διάλεξης, την ηλεκτρονική ενημέρωση και την παροχή συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού στους φοιτητές. ΕΙΔΙΚΑ: • Χρησιμοποιείται κοινό λογισμικό (π.χ. MS powerpoint) για την προετοιμασία υλικού διάλεξης και την προβολή διαφανειών και βίντεο. • Ο οδηγός μαθήματος (αναλυτικό συμπληρωματικό υλικό & επιπλέον βιβλιογραφία), το εκπαιδευτικό υλικό (κλινικές περιπτώσεις), η θεωρία και τα πρωτόκολλα των εργαστηριακών ασκήσεων, οι διαφάνειες κάθε διάλεξης καθώς και σχετικά βίντεο και επιστημονικά άρθρα που διατίθενται ηλεκτρονικά και διαδικτυακά στους φοιτητές μέσω του συστήματος e-class του πανεπιστημίου μας. • Πληροφορίες για το μάθημα, τους διδάσκοντες και τα ερευνητικά τους ενδιαφέροντα και γενικά το τμήμα Ιστολογίας και Εμβρυολογίας της Ιατρικής Σχολής είναι διαθέσιμες ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του Τμήματος Ιατρικής Ανακοινώσεις, πληροφορίες κ.λπ. είναι διαθέσιμες online μέσω e-class. Η επικοινωνία γίνεται μέσω e-mail (embryology-histologylab@uth.gr). |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
Μέθοδος Αξιολόγησης: | Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών είναι η Ελληνική. Μέθοδοι αξιολόγησης. Α. Στις εργαστηριακές ασκήσεις: Γραπτό τεστ στα μέσα του εξαμήνου με 7 ερωτήσεις και επίλυση προβλημάτων. Η συμμετοχή των μαθητών στις εργαστηριακές ασκήσεις είναι υποχρεωτική. Η επιτυχής συμμετοχή στα πρακτικά πιστοποιείται με τις υπογραφές των εκπαιδευτών στις γραπτές εκθέσεις.-εξετάσεις. Β. Για τα σεμινάρια: Γ. Για την ύλη της διάλεξης: Γραπτές Εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Οι εξετάσεις του μαθήματος είναι γραπτές, διαρκούν 2 ώρες και αποτελούνται από ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Το υλικό που θα εξεταστεί είναι διαλέξεις και εκπαιδευτικό υλικό όπως περιγράφεται παραπάνω. Τελικός βαθμός: |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα: | Αποστολή του Εργαστηρίου Εμβρυολογίας είναι η μύηση των φοιτητών της Ιατρικής στις Βασικές αρχές των εν λόγω αντικειμένων, η πρώτη τους επαφή με εμβρυολογικά παρασκευάσματα για την όσο το δυνατότερο καλύτερη κατανόηση των ιστών του ανθρωπίνου εμβρύου και η προσφορά υψηλού επιπέδου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που αποσκοπεί στην περαιτέρω προαγωγή της επιστημονικής γνώσης και της Ιατρικής τέχνης και στην προώθηση της έρευνας και η απόκτηση γνώσεων μέσω της μελέτης, της κριτικής αξιολόγησης και της έρευνας των σχετικών με τα προγράμματα γνωστικών περιοχών. Το μάθημα αποτελεί ένα βασικό εργαλείο των προπτυχιακών μαθημάτων του προγράμματος σπουδών για να κατανοήσουν οι φοιτητές τις βασικές αρχές της αρχής της ζωής που είναι το αντικείμενο της Εμβρυολογίας . Γενικές Ικανότητες Το Εργαστήριο Εμβρυολογίας οργανώνει μαθήματα, εργαστήρια , μετεκπαιδευτικές συναντήσεις και συμμετέχει ενεργά σε έρευνα και διαπανεπιστημιακά συνέδρια τα οποία στοχεύουν και έχουν ως κύριες προτεραιότητες: |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
URL Μαθήματος : | http://eclass.uth.gr//courses/ MED_U_196/ | |||||||||||||
|
||||||||||||||
Περιγραφή Μαθήματος: | – Η εμβρυολογική ανάπτυξη των οστών της κεφαλής – Διαμαρτίες – Η ανάπτυξη των δομών του τραχήλου – του προσώπου. Συγγενείς Διαμαρτίες – Εμβρυολογία των αισθητήριων οργάνων – Εμβρυολογία του αναπνευστικού συστήματος – Η εμβρυολογική ανάπτυξη της καρδίας. 1ο Μέρος – Η εμβρυολογική ανάπτυξη της καρδίας. 2ο Μέρος – Συγγενείς Διαμαρτίες – Το εμβρυϊκό, κυκλοφορικό σύστημα. Αλλαγές κατά την γέννηση – Η εμβρυολογική ανάπτυξη του γαστρεντερικού συστήματος. 1ο Μέρος – Η εμβρυολογική ανάπτυξη του γαστρεντερικού συστήματος. 2ο Μέρος – Συγγενείς Διαμαρτίες – Εμβρυολογία του ουροποιητικού συστήματος – Συγγενείς Διαμαρτίες – Η εμβρυολογία του άρρενος γεννητικού συστήματος και οι ανωμαλίες αυτού – Η εμβρυολογία του θήλεος γεννητικού συστήματος, οι ανωμαλίες αυτού και η εμβρυολογική ανάπτυξη των άκρων – Η εμβρυολογία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος. 1ο Μέρος – Η εμβρυολογία του εγκεφάλου και του νευρικού συστήματος. 2ο Μέρος Συγγενείς Διαμαρτίες Εργαστηριακές ασκήσεις: Α. Εξάσκηση φοιτητών σε μικροσκοπική εικόνα γαμετών – πρώιμων σταδίων του εμβρύου – ενδομητρίου. Παρατήρηση παρασκευασμάτων εμβρύων. Κλινική Εμβρυολογία και παρατήρηση αρχόμενης κύησης σε υπερηχογράφημα. (Αν. Καθ. Σ. Σωτηρίου) Β. Εξάσκηση φοιτητών σε μικροσκοπική εικόνα χοριακών λαχνών – πλακούντα. Παρατήρηση παρασκευασμάτων πλακούντα -εμβρύων. Κλινική Εμβρυολογία και παρατήρηση εξέτασης εμβρύων σε υπερηχογράφημα. (Αν. Καθ. Σ. Σωτηρίου) Γ. Επίδειξη συγγενών διαμαρτιών σε υπερηχογραφική εξέταση εμβρύων. Νεκροτομική εξέταση εμβρύου (Aν. Καθ. Σ. Σωτηρίου) |
|||||||||||||
|
||||||||||||||
Συνιστώμενη βιβλιογραφία: | Α. ΘΕΩΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Προτεινόμενα συγγράμματα: • Βασικές αρχές Εμβρυολογίας, οργανογένεσης και διαμαρτιών της διάπλασης Έκδοση: 1η/2023, Σωτηρίου Σωτήριος, Τύπος: Σύγγραμμα, Διαθέτης (Εκδότης): ΚΩΣΤΑΚΗΣ ΔΗΜ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ • Εμβρυολογία του Ανθρώπου-Από τη Σύλληψη έως τη Γέννηση-Κλινική Προσέγγιση. Τύπος: Σύγγραμμα, Συγγραφέας: Moore Keith, Έκδοση: 1η/2019, BROKEN HILL PUBLISHERS LTDΆλλα συγγράμματα: …….. Β. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ …….. Συναφή επιστημονικά περιοδικά: ……. |
|||||||||||||
|