ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
18 Σεπτεμβρίου, 2024 2025-10-02 10:53ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ
| ||||||||||||||
| Τύπος|Είδος Μαθήματος: | ΥΠ | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉΣ ΠΕΡΙΟΧΉΣ | |||||||||||||
| Εξάμηνο Διδασκαλίας: | 7o Εξάμηνο | |||||||||||||
| Ώρες την Εβδομάδα: | 3 Ώρες | |||||||||||||
| Συνολικός χρόνος (Ώρες Διδασκαλίας + Φόρτος Εργασίας Φοιτητή) | 81 Ώρες | |||||||||||||
| Προαπαιτούμενα: | Παρακολούθηση και επιτυχής εξέταση στην i. Φυσιολογία Συστημάτων ii. Βασική και Κλινική Φαρμακολογία: Εισαγωγή – Νευρικό Σύστημα | |||||||||||||
| Γλώσσα Διδασκαλίας: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΣΤΗΝΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ | |||||||||||||
| Διαθέσιμο για Erasmus: | ΝΑΙ | |||||||||||||
| Διαλέξεις Εξαμήνου: | Λεπτομέρειες/Διαλέξεις | |||||||||||||
| Τρόπος Διδασκαλία: | ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ -ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ Πρόσωπο με πρόσωπο και συγκεκριμένα: Η διδασκαλία του μαθήματος της «ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ» συνίσταται από διαλέξεις, κλινική και πρακτική άσκηση. Οι παρουσίες στα φροντιστήρια και τις ασκήσεις είναι υποχρεωτικές. Οι διαλέξεις με βάση τα κλινικά σενάρια αναπτύσσουν την ύλη που περιγράφεται ανωτέρω. Οι κλινικές ασκήσεις, (σε 4. ομάδες φοιτητών, 6 διδάσκοντες ανά ομάδα 20 φοιτητών) αποτελούν την κλινική άσκηση των φοιτητών, είναι απαραίτητο συμπλήρωμα των διαλέξεων και έχουν στόχο να τους εξοικειώσουν με την χρήση τεχνικών, την λειτουργία οργάνων και την διεξαγωγή δοκιμασιών που χρησιμοποιούνται συχνά στην αναισθησιολογία, καθώς και να βοηθήσουν στη κατανόηση εννοιών που δεν γίνονται εύκολα αντιληπτές θεωρητικά (εκμάθηση βασισμένη στην πρακτική) Οι πρακτικές ασκήσεις,(σε 4 ομάδες φοιτητών, 2 διδάσκοντες ανά ομάδα) ανακεφαλαιώνουν και εμβαθύνουν στην ύλη με την χρήση παραδειγμάτων κλινικών περιστατικών (εκμάθηση βασισμένη σε προβλήματακαι προσομοίωση) που αναδεικνύουν την εφαρμογή των αναισθησιολογικών γνώσεων στην διάγνωση και αντιμετώπιση σοβαρών ασθενειών. Σε κάθε πρακτική άσκηση οι φοιτητές λαμβάνουν ιστορικό, εξασκούνται στην κλινική εξέταση, εφαρμόζουν τις κλινικές δεξιότητες που διδάσκονται και προετοιμάζουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που αφορούν τα εξεταζόμενα κλινικά περιστατικά έτσι ώστε να μπορούν να τις συζητήσουν με τους διδάσκοντες. Χρησιμοποιούνται Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την προετοιμασία του υλικού των διαλέξεων και την διαδικτυακή πληροφόρηση και παροχή μαθησιακών βοηθημάτων στους φοιτητές. Συγκεκριμένα:
| |||||||||||||
| Μέθοδος Αξιολόγησης: | Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών είναι η ελληνική. Μέθοδοι αξιολόγησης. Α. Στις κλινικές – πρακτικές ασκήσεις: Η συμμετοχή των φοιτητών στις ασκήσεις γίνεται με συνεχή αξιολόγηση. Η επιτυχής συμμετοχή στην άσκηση πιστοποιείται από την υπογραφή του διδάσκοντος. Β. Στη θεωρία – ύλη διαλέξεων: Γραπτές Εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής . Οι εξετάσεις του μαθήματος είναι γραπτές, διάρκειας 2 ωρών, και αποτελούνται από θέματα πολλαπλής επιλογής , ερωτήσεις κρίσεως ή σύντομης απάντησης που αφορούν κλινικά περιστατικά ανάλογα με αυτά που συζητούνται στα μαθήματα (παραδείγματα έχουν δοθεί στο τέλος κάθε διάλεξης). Εξεταστέα ύλη αποτελεί η ύλη των διαλέξεων όπως περιγράφεται ανωτέρω. Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις του μαθήματος έχουν οι φοιτητές που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την κλινική άσκηση και έχουν παρακολουθήσει τον απαραίτητο αριθμό διαλέξεων. Ο τελικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται από τον βαθμό των γραπτών εξετάσεων συνυπολογίζοντας τη συνολική παρουσία κατά τη διάρκεια της κλινικήςκαι πρακτικής άσκησης. | |||||||||||||
| Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα: | Το μάθημα αποτελεί βασικό τμήμα της μελέτης της αναισθησιολογίας και των επιδράσεων της σε ασθενείς με διαφορετικά νοσήματα, ενώ ασχολείται και με τις βασικές αρχές της θεραπείας πόνου και της παρηγορικής/ανακουφιστικής φροντίδας. H ύλη του μαθήματος στοχεύει στην κατανόηση και εξοικείωση με τις θεμελιώδεις αρχές και τεχνικές που αφορούν στην ελεγχόμενη και αναστρέψιμη απώλεια συνείδησης ή και αναλγησία που πρέπει να γνωρίζει κάθε ιατρός ανεξαρτήτως ειδικότητας. Επιπρόσθετα διαπραγματεύεται τα βασικά στοιχεία της θεραπείας πόνου και της παρηγορικής/ανακουφιστικής φροντίδας, δύο καίρια θέματα που θα έπρεπε να είναι σε θέση να προσεγγίσουν όλοι οι υγειονομικοί. Τα μαθησιακά αποτελέσματα επιτυγχάνονται με: α. παρακολούθηση των δραστηριοτήτων της Αναισθησιολογικής Κλινικής (χειρουργικές αίθουσες, Μονάδα Μεταναισθητικής Φροντίδας, Ιατρείo πόνου και προαναισθητικού ελέγχου) β. πρακτική άσκηση BLS (Basic Life Support) και χρήση AED (Automated External Defibrillator) κατά τα σύγχρονα πρότυπα του ERC (European Resuscitation Council) γ. πρακτική άσκηση ALS (Advanced Life Support) κατά τα σύγχρονα πρότυπα του ERC δ. πρακτική άσκηση στη διαχείριση αεραγωγού ε. προσομοίωση στην Αναισθησιολογία στ. διαδραστικές διαλέξεις / συζητήσεις Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της ορθής εκτέλεσης και εκτίμησης του ιατρικού ιστορικού, της φυσικής εξέτασης, των συμπτωμάτων και της σημειολογίας και των αντίστοιχων απαιτούμενων δεξιοτήτων για την ορθή κλινική πρακτική που αφορά στην ειδικότητα της αναισθησιολογίας και γενικότερα τις κλινικές ειδικότητες, καθώς η αναισθησιολογία βρίσκεται σε επαφή με σχεδόν όλες τις ειδικότητες καθώς απαιτεί τη διαχείριση ασθενών με ποικίλες συνοσηρότητες. Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ): Οι φοιτητές, μετά από επιτυχή εξέταση, έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση θεμάτων στο γνωστικό αντικείμενο της Αναισθησιολογίας (επίπεδο ΠΠΣ). Οι γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν είναι επιπέδου 6 (1ου κύκλου Σπουδών) του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF). Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
| |||||||||||||
| URL Μαθήματος : | eClass Πανεπιστημίου Θεσσαλίας | ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ (uth.gr) | |||||||||||||
| Περιγραφή Μαθήματος: | Η ύλη του μαθήματος ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ έχει διαμορφωθεί ως εξής: Α. Οι θεωρητικές κλινικές ικανότητες που πρέπει να αποκτήσουν οι φοιτητές για να επιτύχουν στο μάθημα. Β. Οι πρακτικές και κλινικές δεξιότητες που πρέπει να αποκτήσουν οι φοιτητές για να θεωρείται επιτυχημένη η παρακολούθηση τους. Γ. Η γνώση της ύλης που πρέπει να έχουν οι φοιτητές για να επιτύχουν στο μάθημα Α. Θεωρητικές κλινικές ικανότητες Ι. Ανά κεφάλαιο θεωρίας με βάση κλινικά σενάρια
ΙΙ. Στην υποχρεωτικά κλινική πρακτική – εκμάθηση βασισμένη σε προβλήματα Παρουσίαση, ανάλυση, συζήτηση και αντιμετώπιση πραγματικών κλινικών περιστατικών ασθενών με τις παρακάτω καταστάσεις: Βαρέως πάσχων ασθενής Ασθενής σε καρδιακή ανακοπή Ασθενής με αλλεργικό shock Ασθενής με οξύ στεφανιαίο σύνδρομο Ασθενής με ΑΕΕ Κρίσιμα περιεπεμβατικά συμβάντα: Βρογχόσπασμος Λαρυγγόσπασμος Πνευμονική εμβολή Αιμορραγία Κακοήθης υπερθερμία Χρόνιος Πόνος Παρηγορική/Ανακουφιστική Φροντίδα Μουσικοθεραπεία Αιμοδοσία Ασθενής προς δωρεά οργάνων Β. Πρακτικές και κλινικές δεξιότητες Στην υποχρεωτική κλινική και πρακτική άσκηση – εκμάθηση βασισμένη στην πρακτική εμπειρία Απόκτηση γενικών και ειδικών πρακτικών δεξιοτήτων από τους φοιτητές Ιατρικής κατά την εκπόνηση των κλινικών φροντιστηρίων και των διαλέξεων:
Εξαγωγή συμπερασμάτων από δεδομένα Επίλυση πρακτικών προβλημάτων Εξαγωγή πληροφοριών από γραφικές παραστάσεις Χειρισμός βασικού εξοπλισμού μηχανημάτων εντός χειρουργείων Αποτελεσματική εργασία σε ομάδα Ασφαλής εργασία σε εργαστηριακό περιβάλλον Λήψη και τήρηση οδηγιών Αντίληψη κλινικών λαθών και αναγνώριση των πηγών τους
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος θα μπορείτε να:
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει α) σεμινάρια συζήτησης και διαχείρισης κλινικών σεναρίων που θα συνδυάζουν τη θεωρία με την πράξη και β) εκπαίδευση σε προχωρημένες δεξιότητες σε μικρές ομάδες σε συνθήκες προσομοίωσης. Παράλληλα οι φοιτητές θα συμμετέχουν στη λειτουργία των χειρουργείων, της Μονάδας Μεταναισθητικής Φροντίδας και του Ιατρείου Πόνου. Αναλυτικά στο περιεχόμενο του μαθήματος εντάσσονται τα ακόλουθα:
Γ. Γνώση – Ύλη διαλέξεων Συγγράμματα: Αναισθησία με μια ματιά, κωδικός ΕΥΔΟΞΟΣ: 122090169 Διαφάνειες διαθέσιμες στην e-class | |||||||||||||
| Συνιστώμενη βιβλιογραφία: | -Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : Αναισθησιολογία: Βασικές Αρχές, κωδικός ΕΥΔΟΞΟΣ: 122090169 -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: | |||||||||||||