ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ Ι

ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ Ι

ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ Ι

Κωδικός Μαθήματος: ΜΠ0201

Υπεύθυνος Καθηγητής: Γριβέα Ιωάννα, Καθηγήτρια

Άλλοι Διδάσκοντες:

Ε. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ, Α. ΜΙΧΟΥΛΑ, AΓΓΕΛΗ ΕΛΕΝΗ


ECTS: 4.00

Τύπος|Είδος Μαθήματος: ΥΠ | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉΣ ΠΕΡΙΟΧΉΣ

Εξάμηνο Διδασκαλίας: 9o Εξάμηνο

Ώρες την Εβδομάδα: 4 Ώρες

Συνολικός χρόνος (Ώρες Διδασκαλίας + Φόρτος Εργασίας Φοιτητή) 107 Ώρες

Προαπαιτούμενα: ΟΧΙ

Γλώσσα Διδασκαλίας: ΕΛΛΗΝΙΚA ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚA

Διαθέσιμο για Erasmus: ΝΑΙ

Διαλέξεις Εξαμήνου: Λεπτομέρειες/Διαλέξεις

Τρόπος Διδασκαλία:

α) Η θεωρία του μαθήματος διατίθεται με μορφή ηχογραφημένων  διαλέξεων στο e class του μαθήματος. Οι διαλέξεις αυτές καλύπτουν πλήρως όλη την ύλη του μαθήματος και εστιάζονται σε αυτά που θα πρέπει ο φοιτητής να γνωρίζει. Με βάση αυτές τις διαλέξεις που στηρίζονται κατ΄εξοχήν στο σύγγραμμα που χορηγείται στους φοιτητές θα γίνονται και οι εξετάσεις του μαθήματος.

Β) Η κλινική άσκηση που είναι 14 2ωρα θα γίνεται σε μικρές ομάδες των 5 ατόμων. Οι ομάδες αυτές θα κάνουν κλινική άσκηση και σε ώρες εκτός πρωινού ωραρίου με σκοπό την διασφάλιση της ποιότητας της κλινικής άσκησης που είναι απόλυτα εξαρτημένη από τον αριθμό των φοιτητών που συμμετέχουν.

Γ) Τα μαθήματα από το αμφιθέατρο είναι συνολικά 14 2ωρα. Από αυτά τα 10 2ωρα είναι υποχρεωτικά. Σκοπός αυτών των μαθημάτων θα είναι η παρουσίαση περιστατικών και η διαφορική διάγνωση με διαδραστική συζήτηση με τους φοιτητές.  

Εξειδικευμένα λογισμικά υποστήριξης της διδασκαλίας (ΜS Power Point) και διαχείρισης βιβλιογραφίας και επιστημονικών δεδομένων (PubMed)

Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας E-CLASS


Μέθοδος Αξιολόγησης: Γραπτή τελική εξέταση, διαβαθμισμένης δυσκολίας που περιλαμβάνει ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής στηριζόμενη στα μαθήματα που είναι αναρτημένα στο e class.

Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα:

Ο γενικός  σκοπός του μαθήματος είναι η θεωρητική και πρακτική κατάρτιση των φοιτητών της Ιατρικής στον τομέα της Παιδιατρικής, παρέχοντας στους φοιτητές βασικές γνώσεις του τομέα αυτού,  ανεξάρτητα της μελλοντικής ειδίκευσης που θα έχει ο κάθε γιατρός.

Οι ειδικοί στόχοι του μαθήματος εξειδικεύονται στα παρακάτω επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Εκμάθηση του τρόπου λήψης και σύνταξης του παιδιατρικού ιστορικού
  • Διεκπεραίωση αναλυτικής φυσικής εξέτασης σε όλο ηλικιακό φάσμα της παιδιατρικής
  • Αξιολόγηση κοινών συμπτωμάτων που έχουν βασικά παιδιατρικά νοσήματα
  • Αξιολόγηση εργαστηριακών και απεικονιστικών εξετάσεων
  • Ικανότητα διαγνωστικής προσέγγισης και διαφοροδιάγνωσης 
  • Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί  την κατακτημένη γνώση προκειμένου:
  • να μπορεί να λαμβάνει αναλυτικό παιδιατρικό ιστορικό
  • να έχει την ικανότητα περιεκτικής παρουσίασης του ιατρικού ιστορικού
  • να έχει την ικανότητα φυσικής εξέτασης στους παιδιατρικούς ασθενείς όλων των ηλικιών
  • να έχει την ικανότητα σύνθεσης και ανάλυσης των πληροφοριών με σκοπό τη διαφοροδιάγνωση
  • να κάνει χρήση των κλασσικών και νέων διαγνωστικών μεθόδων
  • να επιλέγει τον κλινικοεργαστηριακό έλεγχο που απαιτείται για την διαγνωστική προσέγγιση του ασθενούς
  • να μπορεί να αξιολογεί την πορεία έκβασης της νόσου

URL Μαθήματος : https://eclass.uth.gr/courses/MED_U_209/

Περιγραφή Μαθήματος:

Περιγραφή / Περιεχόμενο μαθήματος: Οι θεματικές ενότητες που περιλαμβάνονται είναι:

• Αύξηση και Ανάπτυξη. Φυσιολογική αύξηση και ανάπτυξη του παιδιού όπως και οι διαταραχές αυτών και η αξιολόγηση του παιδιού με ειδικές ανάγκες.
• Παιδιατρική κατάσταση Θρέψης και Διαταραχές Θρέψης. Δίαιτα φυσιολογικού βρέφους, φυσιολογικού παιδιού και εφήβου, παχυσαρκία, παιδιατρική υποθρεψία και ανεπάρκειες βιταμίνων και μετάλλων
• Οξέως πάσχων ή τραυματισμένο παιδί. Δηλητηριάσεις
• Γενετική και δυσμορφολογία. Τύποι κληρονομικότητας, γενετική αξιολόγηση, χρωμοσωμικές διαταραχές και προσέγγιση δυσμορφικού παιδιού
• Μεταβολικές διαταραχές. Διαταραχές των υδατανθράκων και των αμινοξέων
• Εμβρυϊκή Ιατρική και Νεογνολογία. Αξιολόγηση της μητέρας, του εμβρύου και του νεογνού, μητρικά νοσήματα που επηρεάζουν το νεογνό, νοσήματα του εμβρύου, αναπνευστικά νοσήματα νεογνού, αναιμία και υπερχολερυθριναιμία, νεκρωτική εντεροκολίτιδα, υποξαιμική ισχαιμική εγκεφαλοπάθεια, ενδοκρανιακή αιμορραγία και σπασμοί, σηψαιμία και μηνιγγίτιδα, συγγενείς λοιμώξεις
• Εφηβική Ιατρική. Επισκόπηση και αξιολόγηση εφήβου. Φροντίδα της καλής Υγείας του εφήβου και διατροφικές διαταραχές.
• Ανοσολογία. Ανοσολογική αξιολόγηση, λεμφοκυτταρικές διαταραχές, διαταραχές ουδετερόφιλων, σύστημα συμπληρώματος.
• Αλλεργία. Ταξινόμηση της αλλεργίας, άσθμα, αλλεργική ρινίτιδα, ατοπική δερματίτιδα, κνίδωση, αγγειοοίδημα και αναφυλαξία, ορονοσία, αλλεργίες σε έντομα, ανεπιθύμητες αντιδράσεις σε τροφές και φάρμακα
• Λοιμώδη νοσήματα. Εμβολιασμοί και προφύλαξη
• Πεπτικό σύστημα. Αξιολόγηση πεπτικού συστήματος, στοματική κοιλότητα, οισοφάγος και στόμαχος, εντερική οδός, ηπατικά νοσήματα
• Αναπνευστικό σύστημα. Αξιολόγηση αναπνευστικού συστήματος, έλεγχος αναπνοής, απόφραξη ανώτερου αεραγωγού, κατώτεροι αεραγωγοί, παρεγχυματικά και πνευμονικά αγγειακά νοσήματα, κυστική ίνωση, θωρακικό τοίχωμα και υπεζωκότας
• Καρδιαγγειακό σύστημα. Αξιολόγηση καρδιαγγειακού συστήματος, συγκοπή, θωρακικό άλγος, αρρυθμίες, ακυανωτικές και κυανωτικές συγγενείς καρδιοπάθειες, καρδιακή ανεπάρκεια, ρευματικός πυρετός, μυοκαρδιοπάθειες και περικαρδίτιδα
• Ορθοπαιδική. Ορθοπαιδική αξιολόγηση, κατάγματα, ισχίο, κατώτερο τμήμα κάτω άκρου και γόνατο και άκρο πόδι
• Δερματολογία. Δερματολογική εκτίμηση, ατοπική δερματίτιδα, δερματίτιδα εξ επαφής, Μελαγχρωματικές βλάβες, αγγειακές ανωμαλίες, πολύμορφο ερύθημα, σύνδρομο Stevens-Johnson και τοξική επιδερμιδική νεκρόλυση


Συνιστώμενη βιβλιογραφία:
  1. Nelson «ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ» 8Η Αγγλική/5η ελληνική έκδοση Εκδόσεις: ΒROKEN HILL PUBLISHERS LTD 2020, Κωδικός Εύδοξος 94643571
  2. «ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ» ALBERT POMERANZ, SVAPNA SABNIS, Εκδόσεις Ιωάννης Κωνσταντάρας, 2020, Κωδικός Εύδοξος 94644311

Τμημα Ιατρικής - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
elGreek
Μετάβαση στο περιεχόμενο