ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ/FUNCTIONAL HUMAN ANATOMY
14 Δεκεμβρίου, 2023 2025-01-02 13:47ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ/FUNCTIONAL HUMAN ANATOMY
ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ/ REGIONAL-FUNCTIONAL HUMAN ANATOMY
| ||||||||||||||
Τύπος|Είδος Μαθήματος: | ΕΠ | ΥΠΟΒΆΘΡΟΥ | |||||||||||||
Εξάμηνο Διδασκαλίας: | Χειμερινό Εξάμηνο | |||||||||||||
Ώρες την Εβδομάδα: | 2 Ώρες | |||||||||||||
Συνολικός χρόνος (Ώρες Διδασκαλίας + Φόρτος Εργασίας Φοιτητή) | 54 Ώρες | |||||||||||||
Προαπαιτούμενα: | ΟΧΙ | |||||||||||||
Γλώσσα Διδασκαλίας: | Eλληνική ή/και Aγγλική | |||||||||||||
Διαθέσιμο για Erasmus: | ΟΧΙ | |||||||||||||
Διαλέξεις Εξαμήνου: | Σύντομα Διαθέσιμο… | |||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλία: | Τα μαθήματα θα περιλαμβάνουν διαλέξεις ή/ και εργαστηριακές ασκήσεις 2ωρης διάρκειας. Κατά τις εργαστηριακές ασκήσεις θα επιτελείται ανατομική παρασκευή των δομών που διδάσκονται, σε πτωματικά παρασκευάσματα. Χρησιμοποιούνται Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την προετοιμασία του υλικού των διαλέξεων και την διαδικτυακή πληροφόρηση και παροχή μαθησιακών βοηθημάτων στους φοιτητές. Συγκεκριμένα:
Κοινό λογισμικό (π.χ. excel) χρησιμοποιείται για την στατιστική επεξεργασία της αξιολόγησης των φοιτητών
| |||||||||||||
Μέθοδος Αξιολόγησης: | Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών είναι η Αγγλική. Μέθοδοι αξιολόγησης. Α. Στις εργαστηριακές ασκήσεις: Εργαστηριακή Εργασία, Αναφορά, Γραπτές Εξετάσεις με ερωτήσεις σύντομης απάντησης και επίλυσης προβλημάτων. Η συμμετοχή των φοιτητών στις ασκήσεις καθώς και η γραπτή αναφορά των αποτελεσμάτων των ασκήσεων, η οποία γίνεται από τους φοιτητές στην διάρκεια των εργαστηρίων, είναι υποχρεωτική. Η αναφορά περιλαμβάνει τις μετρήσεις (παρουσιασμένες σε πίνακες και σχεδιαγράμματα), και τα συμπεράσματα (π.χ. αν βγήκαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, αν όχι γιατί όχι, πηγές πιθανών λαθών στα πειράματα) όπως ζητά κάθε άσκηση. Στο τέλος κάθε άσκησης, η γραπτή αναφορά ελέγχεται από τους διδάσκοντες και υπογράφεται, εφόσον έχει συμπληρωθεί σωστά. Σε περίπτωση που χρειάζεται να γίνουν ιδιαίτερα απαιτητικοί υπολογισμοί ή διαγράμματα, είναι δυνατόν η αναφορά να συμπληρωθεί μετά το τέλος του εργαστηρίου και να επιδοθεί στους διδάσκοντες σε επόμενη προκαθορισμένη ημερομηνία. Η επιτυχής συμμετοχή στην άσκηση πιστοποιείται από την υπογραφή του διδάσκοντος στη γραπτή αναφορά των αποτελεσμάτων. Στο τέλος του εξαμήνου οι φοιτητές εξετάζονται γραπτά στο περιεχόμενο των Εργαστηρίων. Στις εξετάσεις του Εργαστηρίου εξεταστέα ύλη είναι η θεωρία, η μεθοδολογία και οι τρόποι επεξεργασίας αποτελεσμάτων που περιλαμβάνονται στο Οδηγό των Εργαστηριακών Ασκήσεων ή αναπτύσσονται από τους διδάσκοντες κατά την διάρκεια των εργαστηρίων. Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις του Εργαστηρίου έχουν μόνον όσοι συμμετείχαν με επιτυχία στις εργαστηριακές ασκήσεις. Η επιτυχία στις εξετάσεις του εργαστηρίου είναι απαραίτητη προϋπόθεση για συμμετοχή στις εξετάσεις του μαθήματος. Όλα τα παραπάνω είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές καθώς περιέχονται στον Οδηγό του μαθήματος που διανέμεται εκτυπωμένος σε όλους τους φοιτητές και βρίσκεται αναρτημένος ηλεκτρονικά στο e-class. | |||||||||||||
Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα: | Στόχος του μαθήματος είναι η μελέτη και η κατανόηση των αλληλεξαρτήσεων των συστημάτων του ανθρωπίνου σώματος. Με αυτή την έννοια το μάθημα αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία ο φοιτητής θα χτίσει την κλινική του σκέψη και την προσέγγιση του ασθενούς. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: Έχει κατανόηση τη ανατομία στο χώρο Έχει γνώση της λειτουργικής ανατομίας Είναι σε θέση να διακρίνει την τοπογραφική ανατομία Χρησιμοποιεί την ανατομία στην κλινική πράξη και στη διαφοροδιάγνωση Αναλύει τα κλινικά ευρήματα βάσει της τοπογραφικής ανατομίας Μπορεί να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές του για να την ερμηνεία κλινικών προβλημάτων βάσει των ανατομικών σχέσεων Γενικές Ικανότητες
| |||||||||||||
URL Μαθήματος : | https://eclass.uth.gr/courses/MED_U_218/ | |||||||||||||
Περιγραφή Μαθήματος: | Η τοπογραφική ανατομική επικεντρώνεται στην “περιοχή του σώματος” και ασχολείται με το ποια ανατομικά στοιχεία εμπεριέχονται σε αυτή. Στην τοπογραφική ανατομική δε γίνεται αυστηρός διαχωρισμός των συστημάτων, αλλά μελετώνται όλα τα συστήματα μαζί, τα οποία βρίσκονται στη συγκεκριμένη ανατομική περιοχή. Στη λειτουργηκή ανατομική, μελετάται η ανατομία με γνώμωνα τη λειτουργία μιας συγκεκριμένης δομής ή οργάνου (δηλ. μελετώντας για παράδειγμα την περιοχή του ώμου θα ασχοληθούμε με το ποια ανατομικά στοιχεία επιτελούν την απαγωγή αυτού). Με τον τρόπο αυτό, σκοπός είναι να τονιστούν οι σχέσεις των ανατομικών δομών μεταξύ τους, η γειτνίασή τους και η συνεργασία τους στη λειτουργία του ανθρωπίνου σώματος. Το σπουδαιότερο πλεονέκτημα είναι ότι ο φοιτητής θα διδαχθεί την ανατομία από μία άλλη οπτική γωνία, με έμφαση στην τρισδιάστατη συσχέτιση των δομών από την επιφάνεια προς τα εν τω βάθει στρώματα. Σύμφωνα με αυτή την προσέγγιση η ανατομική μελέτη βασίζεται στις περιοχές ή τμήματα στα οποία χωρίζεται το σώμα του ανθρώπου, τονίζοντας τις σχέσεις και τη λειτουργία των διαφόρων συστημικών δομών (των μυών, των νεύρων και των αρτηριών κτλ.) εντός της εν λόγω περιοχής. Το ανθρώπινο σώμα χωρίζεται σε περιοχές όπως φαίνεται εξωτερικά σε: κεφαλή, τράχηλο, άνω άκρο, κορμό, κάτω άκρο. Χωρίζεται επίσης σε μικρότερα τμήματα όπως το πρόσθιο τραχηλικό τρίγωνο, τη μασχαλιαία κοιλότητα, τη βουβωνική χώρα, τον ιγνυακό βόθρο κτλ.. | |||||||||||||
Συνιστώμενη βιβλιογραφία: | Α. ΘΕΩΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ κ Β. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ Προτεινόμενα συγγράμματα: Λειτουργική ανατομία κινητικού συστήματος. Jutta Hochschild 2019 Κλινική ανατομία ώμου, Τύπος: Σύγγραμμα Α.Χ.Ζιμπής, 1η έκδ./2017 | |||||||||||||