ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
14 Δεκεμβρίου, 2023 2025-01-02 15:06ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
| ||||||||||||||
Τύπος|Είδος Μαθήματος: | ΕΠ | ΥΠΟΒΆΘΡΟΥ | |||||||||||||
Εξάμηνο Διδασκαλίας: | Εαρινό Εξάμηνο | |||||||||||||
Ώρες την Εβδομάδα: | 2 Ώρες | |||||||||||||
Συνολικός χρόνος (Ώρες Διδασκαλίας + Φόρτος Εργασίας Φοιτητή) | 54 Ώρες | |||||||||||||
Προαπαιτούμενα: | ΟΧΙ | |||||||||||||
Γλώσσα Διδασκαλίας: | Ελληνικά | |||||||||||||
Διαθέσιμο για Erasmus: | ΝΑΙ | |||||||||||||
Διαλέξεις Εξαμήνου: | Σύντομα Διαθέσιμο… | |||||||||||||
Τρόπος Διδασκαλία: | Διαλέξεις στο αμφιθέατρο, εκπαίδευση και εξάσκηση στο εργαστήριο. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ ΟΧΙ (υποχρεωτική παρουσία ΜΟΝΟ στις εργαστηριακές ασκήσεις) Χρήση προσωπικών σταθμών εργασίας (ΗΥ) ανά άτομο. Επικοινωνία με τους φοιτητές μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας e-class για την ενημέρωση των φοιτητών, την προβολή και διάθεση των διαφανειών των διαλέξεων, την παροχή εκπαιδευτικού υλικού την ανάθεση και λήψη εργασιών προς τους φοιτητές. | |||||||||||||
Μέθοδος Αξιολόγησης: | Ερωτήσεις σύντομης απάντησης, Δημόσια παρουσίαση εργασίας, Επίλυση προβλημάτων. | |||||||||||||
Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα: | Το μάθημα εμβαθύνει στις χρήση των ΤΠΕ που και των εφαρμογών τους στον ιατρικό κλάδο. H ύλη του μαθήματος στοχεύει στην κατανόηση των μεθόδων και σχημάτων αποθήκευσης δεδομένων και πληροφοριών στις βιοιατρικές επιστήμες. Επίσης, αναφέρεται στην ανάγκη υιοθέτησης προτύπων αναπαράσταση και μετάδοσης δεδομένων και ιατρικών πληροφοριών καθώς και στην παρουσίαση αυτών. Εισάγεται η έννοια της αλληλεπίδρασης του γνωσιακού αυτού πλέγματος με τον άνθρωπο με τη χρήση φυσικής γλώσσας αλλά και με τις μηχανές (ΗΥ). Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές των διαθέσιμων δυνατοτήτων που παρέχει η τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών στη δημιουργία, αποθήκευση, διάδοση και χρήση της δομημένης ιατρικής γνώσης καθώς και στην επίδειξη των δυνατοτήτων αυτών στη διευκόλυνση του ιατρικού έργου. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
Γενικές Ικανότητες Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον | |||||||||||||
URL Μαθήματος : | http://eclass.uth.gr/eclass/courses/SEYA112/ | |||||||||||||
Περιγραφή Μαθήματος: | 1. Οργάνωση με χαρτί και οργάνωση με τη βοήθεια πληροφορικών συστημάτων. Πληροφοριακά Συστήματα Διαχείρισης Υγειονομικών (HIS). 2. Συστήματα διαχείρισης ηλεκτρονικού φακέλου ασθενούς (EHR). 3. Ασφάλεια ιατρικών δεδομένων κατά την αποθήκευση και την μετάδοσή τους. Η ανάγκη της κρυπτογράφησης. 4. Οργανισμοί προτυποποίησης. Πρότυπα λειτουργίας και κωδικοποίηση δεδομένων. ISO/CEN 13606, HL7, SNOMED CT, MeSH, UMLS, LOINC, ICD-9/10, DICOM, RadLex. 5. Δομή και αρχές λειτουργίας των βάσεων δεδομένων. 6. Μοντελοποίηση κλινικών πρακτικών. 7. Όροι, ορολογίες, λεξιλόγια και ονοματολογίες. 8. Υλοποίηση συστημάτων EHR με τη βοήθεια βάσεων δεδομένων (εφαρμογές στην διαχείριση ιατρικών δεδομένων. 9. Επιδημιολογικές πληροφορίες – βελτιστοποίηση –ανίχνευση σφαλμάτων λαθών βελτιστοποίηση των παρεχομένων υπηρεσιών υγείας. 10. Από τα δεδομένα στη γνώση – Γνωσιακή επιστήμη και Γνωσιακές βάσεις. 11. Οδηγίες Κατευθυντήριες γραμμές και λήψη αποφάσεων. 12. Τεχνολογία και αρχιτεκτονική πληροφοριακών συστημάτων υγείας . 13. Πολλαπλή αποτίμηση των ολοκληρωμένων πληροφοριακών συστημάτων. 14. Αναζήτηση ιατρικών πληροφοριών σε πηγές (βάσεις δεδομένων,- γνώσης). Συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση. Εισαγωγή στην ιατρική βασισμένη σε ενδείξεις (evidence based medicine). | |||||||||||||
Συνιστώμενη βιβλιογραφία: | -Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : Alan Evans, Kendall Martin, Mary Anne Poatsy “Εισαγωγή στη Πληροφορική» Θεωρία και Πράξη, Εκδόσεις Κριτική 2014. Ed. Shortlife, Cimino J. Βιοπληροφορική Εφαρμογές υπολογιστών στη φροντίδα υγείας και τη βιοιατρική. Broken Hill Publishers 2013. -Συναφή επιστημονικά περιοδικά: – | |||||||||||||