Διαλέξεις: 28 διαλέξεις (14 διάρκειας 2 ωρών και 14 διάρκειας 1 ώρας) σε αμφιθέατρο (όλοι οι φοιτητές μαζί), που γίνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του εξαμήνου (υποχρεωτική παρακολούθηση). Οι διαλέξεις-θεωρητικά μαθήματα συνοδεύονται από συζήτηση με τους φοιτητές περιπτώσεων αλλά και από ασκήσεις επί πραγματικών περιπτώσεων αντιστοίχων προβλημάτων.
Πρόσωπο με πρόσωπο διαλέξεις
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ – ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ : ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ
Χρήση Power point διαφανειών στη διδασκαλία. Η επικοινωνία με τους φοιτητές θα γίνεται μέσω της πλατφόρμας Eclass του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Μέθοδος Αξιολόγησης:
Η αξιολόγηση γίνεται με δοκιμασία πολλαπλής επιλογής στην Ελληνική γλώσσα. Προβιβάσιμος βαθμός: 50%
Αντικειμενικοί Στόχοι/Επιδιωκόμενα Αποτελέσματα:
Ο γενικός σκοπός του μαθήματος είναι να εισαγάγει τους φοιτητές στους υποκείμενους μηχανισμούς των διαφόρων νοσημάτων (αίματος και αιμοποίησης, ήπατος, πεπτικού σωλήνα, παγκρέατος, επινεφριδίων, υποθαλάμου-υπόφυσης, θυρεοειδούς – παραθυρεοειδών, κεντρικού και περιφερικού νευρικού συστήματος). Περαιτέρω, το μάθημα επιδιώκει να παράσχει στους φοιτητές τα βασικά στοιχεία για την κατανόηση των κλινικών εκδηλώσεων των διαφόρων νοσημάτων με βάση τις υποκείμενες παθοφυσιολογικές διαταραχές, με τελικό στόχο την εφαρμογή της κατάλληλης θεραπευτικής προσέγγισης. Οι ειδικοί στόχοι του μαθήματος εξειδικεύονται στα παρακάτω επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:
Θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί την κατακτημένη γνώση προκειμένου:
να προσεγγίζει συστηματικά και αιτιολογημένα τα συμπτώματα των ασθενών βάσει των παθοφυσιολογικών μηχανισμών
να οργανώνει τις πληροφορίες από το ιστορικό, την κλινική εξέταση και τις εργαστηριακές εξετάσεις ώστε να υποστηρίζει μια παθοφυσιολογικά τεκμηριωμένη διάγνωση
να σχεδιάζει βασικούς διαγνωστικούς και θεραπευτικούς αλγορίθμους σύμφωνα με τους μηχανισμούς της νόσου
να χρησιμοποιεί το κατάλληλο λεξιλόγιο και τις απαραίτητες έννοιες για να εξηγήσει κλινικά φαινόμενα και αποφάσεις θεραπείας
να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές του για να αναλύσει κλινικά σενάρια και να διατυπώσει πιθανές παθοφυσιολογικές ερμηνείες
Γενικές Ικανότητες
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Λήψη αποφάσεων
Αυτόνομη εργασία
Ομαδική εργασία
Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Ενότητα 1 Αιμοποιητικό Σύστημα: Αιμοποιϊα και αιμοποιητικοί παράγοντες, παθοφυσιολογία αναιμιών, φυσιολογία αιμοπεταλιακής λειτουργίας και παθοφυσιολογία αιμοπεταλιακών νόσων, έννοια της υπερπηκτικότητας και της θρομβοφιλίας.