CLINICAL BIOCHEMISTRY

ΚΛΙΝΙΚΗ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ

CLINICAL BIOCHEMISTRY

Lesson Code: BE0711

Professor in charge: Liakos Panagiotis, Professor

Other Teachers: Η. Μυλωνής, Γ. Σίμος, Γ. Χαχάμη

ECTS: 2.00

Type|Type of Course: ΕΠ | ΥΠΟΒΆΘΡΟΥ

Teaching Semester: 14o Εξάμηνο

Hours per week: 2 hours

Total Time (Teaching Hours + Student Workload) 54 Hours

Prerequisites: OXI

Language of Instruction: Greek

Available for Erasmus: NO

Semester Lectures: Details/Lectures

Teaching Method: Πρόσωπο με πρόσωπο Οι διαλέξεις αναπτύσσουν την ύλη που περιγράφεται παραπάνω ενώ οι αναλυτικές μέθοδοι και η λειτουργία του εργαστηρίου Βιοχημείας πραγματοποιείται σε Νοσοκομείο ή σε εργαστήριο. Οι παρουσίες είναι υποχρεωτικές στα 2/3 των διαλέξεων Χρησιμοποιούνται Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την προετοιμασία του υλικού των διαλέξεων και την διαδικτυακή πληροφόρηση και παροχή μαθησιακών βοηθημάτων στους φοιτητές. Πιο αναλυτικά: • Χρησιμοποιείται κοινό λογισμικό (π.χ. powerpoint) για την προετοιμασία του υλικού των διαλέξεων και την προβολή διαφανειών και βίντεο. • Ανακοινώσεις, πληροφορίες και επικοινωνία για το μάθημα διατίθενται διαδικτυακά μέσω e-class. Η επικοινωνία γίνεται και μέσω e-mail. • Κοινό λογισμικό (π.χ. excel) χρησιμοποιείται για την στατιστική επεξεργασία της αξιολόγησης των φοιτητών. • Επιπλέον γενικές πληροφορίες για τους διδάσκοντες και τα ερευνητικά τους ενδιαφέροντα και τη λειτουργία του Εργαστηρίου Βιοχημείας είναι διαθέσιμες διαδικτυακά στην ιστοσελίδα του Εργαστηρίου http://www.med.uth.gr/biochemistry/index.html

Evaluation Method: Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών είναι η Ελληνική

Μέθοδοι αξιολόγησης.
Στη θεωρία-ύλη διαλέξεων: Γραπτές Εξετάσεις με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.
Οι εξετάσεις του μαθήματος είναι γραπτές, διάρκειας 2 ωρών, και αποτελούνται από θέματα πολλαπλής επιλογής που αφορούν τη διδακτέα ύλη. Εξεταστέα ύλη αποτελεί η ύλη των διαλέξεων.

Τελικός βαθμός
Ο τελικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται κατά 100% από τον βαθμό των γραπτών εξετάσεων του μαθήματος.


Objective Objectives/Desired Results: Το μάθημα αποτελεί το βασικό εργαλείο μελέτης των κύριων οργάνων και συστημάτων του ανθρώπου που χρειάζεται να γνωρίζει στην καθημερινή πράξη κάθε ιατρός.
Η ύλη του μαθήματος παρουσιάζει τις βιοχημικές δοκιμασίες που εφαρμόζονται στην πράξη, τον τρόπο χρησιμοποίησης και ανάλυσης των βιοχημικών δεδομένων καθώς και τη διαγνωστική αξία των βιοχημικών αναλύσεων σε μια σειρά από συγκεκριμένες κλινικές καταστάσεις. Τέλος, συμβάλλει στην κατανόηση των βασικών μηχανισμών των παθοβιοχημικών διαταραχών ώστε να αξιοποιηθούν από τον ιατρό για τη διάγνωση και θεραπεία.
Το μάθημα αποτελεί τον κύριο σύνδεσμο των θεωρητικών γνώσεων που απέκτησε ο Φοιτητής με τη Βιοχημεία Ι και ΙΙ και την εφαρμογή των γνώσεών του στην κλινική πράξη. Επίσης το μάθημα προετοιμάζει τον φοιτητή με τις παρεχόμενες γνώσεις για τα μαθήματα των ειδικοτήτων μεγαλύτερων εξαμήνων όπως Βιοπαθολογία, Ενδοκρινολογία, Παθολογία, Παιδιατρική και Ογκολογία.
Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της ορθής εκτίμησης των βιοχημικών αναλύσεων τόσο για τις ειδικότητες Εργαστηριακής Ιατρικής όσο και για τις κλινικές ειδικότητες της Ιατρικής.

Upon successful completion of the course, the student will be able to:
• Είναι σε θέση να διακρίνει την εργαστηριακή φυσιολογική εικόνα από παθολογική την και να προτείνει διάγνωση για την αντιμετώπιση βασικών ασθενειών.
• Είναι σε θέση να χρησιμοποιεί τον βασικό εξοπλισμό ενός βιοχημικού/κλινικο-χημικού εργαστηρίου και να διεκπεραιώνει βασικές βιοχημικές αναλύσεις.
• Αναλύει και να επεξεργάζεται τα αποτελέσματα βασικών βιοχημικών αναλύσεων
• Μπορεί να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές ή ειδικούς ιατρούς για την εκτέλεση βασικών βιοχημικών αναλύσεων και την επεξεργασία των αποτελεσμάτων τους.
• Μπορεί να αισθάνεται οικείο τον εργασιακό χώρο του νοσοκομείου.
• Μπορεί να είναι πιο κατασταλαγμένος για τη μελλοντική του σταδιοδρομία.

General Skills
• Search, analysis and synthesis of data and information, using the necessary technologies
• Adaptation to new situations
• Decision making
• Autonomous work
• Teamwork
• Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
• Exercise criticism and self-criticism
• Promotion of free, creative and inductive thinking


Course URL : http://eclass.uth.gr/eclass/courses/MED_U_177

Course Description:


Recommended reading: Α. ΘΕΩΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Προτεινόμενα συγγράμματα που διανέμονται δωρεάν:
1. Marshall W.J. & S.K. Bangert: Clinical Chemistry

2. Gaw Allan, Cowan Robert A., O’ Reilly Dennis S. J., Stewart Michael J., Shephard James. Clinialc Biochemistry, an illustrated colour text

3. Nessar Ahmed: Clinical Biochemistry, Fondamentals of Biomedical Science 2016

Άλλα συγγράμματα στα Ελληνικά που είναι διαθέσιμα στη Βιβλιοθήκη ή έχουν προταθεί σε προηγούμενα εξάμηνα:
– Baynes J. W. & M. H. Dominiczak: Medical Biochemistry (4η Έκδοση)
– M. A. Lieberman & A. Marks: Marks’ basic medical biochemistry: a clinical approach.2009
– Devlin Τ. Μ.: Textbook of biochemistry with clinical correlations 2010
– Karslon, Doenecke, Koolman & Fuchs: Karlsons Biochemistry and Pathobiochemistry,


Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Annual Review of Biochemistry
Archives of Biochemistry and Biophysics
Biochemical and Biophysical Research Communications
Biochemical Journal
Biochemistry
Biochemistry and Cell Biology
Biochimica et Biophysica Acta
Biochimie
Biological Chemistry
Cellular Physiology and Biochemistry
Cellular Signalling
Cellular and Molecular Life Sciences
Clinical Biochemistry
Critical Reviews in Biochemistry and Molecular Biology
EMBO Journal
FEBS Letters
Free Radical Biology and Medicine
Free Radical Research
The International Journal of Biochemistry & Cell Biology
Journal of Biochemistry
Journal of Biological Chemistry
Journal of Cell Science
Journal of Cellular Biochemistry
Journal of Lipid Research
Journal of Medical Biochemistry
Journal of Molecular Biology
Journal of Molecular Medicine


Τμημα Ιατρικής - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
en_GBEnglish
Μετάβαση στο περιεχόμενο