ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ Πρόσωπο με πρόσωπο. Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων γίνεται προβολή video για την καλύτερη κατανόηση των μηχανισμών που εμπλέκονται στη λειτουργία του νευρικού συστήματος. Οι παρουσιάσεις γίνονται με power point και στο τέλος κάθε διάλεξης η παρουσίαση αναρτάται στο e-class σε μορφή αρχείου pdf. Το πρόγραμμα διαλέξεων έχει αναρτηθεί πριν την έναρξη των μαθημάτων στο e-class. Επίσης στο e-class αναρτώνται και οι παρουσιάσεις των φοιτητών. Η παρουσία των φοιτητών στις διαλέξεις είναι υποχρεωτική Power point
Evaluation Method:
Η παρουσία των φοιτητών, που θα επιλέξουν το μάθημα, στις παραδόσεις είναι υποχρεωτική. Στο τέλος του εξαμήνου, οι φοιτητές παρουσιάζουν μία εργασία με θεματολογία ανάλογη αυτών των παραδόσεων. Στο τέλος του εξαμήνου παραδίδουν επίσης (ηλεκτρονικά) γραπτή εργασία με θέμα ίδιο με αυτό της παρουσίασης τους. Οι παρουσιάσεις των φοιτητών αναρτώνται στο e-class.
Objective Objectives/Desired Results:
Το μάθημα αποτελεί το υπόβαθρο για την κατανόηση των ανώτερων γνωσιακών λειτουργιών του ανθρώπου. Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εξοικείωση με όρους και έννοιες που αφορούν τις ανώτερες λειτουργίες και την εισαγωγή των φοιτητών στην αναγνώριση ενδεχόμενων διαταραχών των λειτουργιών αυτών. Επίσης, αναφέρεται σε πειραματικές προσεγγίσεις για την μελέτη των ανώτερων λειτουργιών του ανθρώπου και με αυτή την έννοια το μάθημα αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία ο φοιτητής θα αναπτύξει τον προβληματισμό του για τον τρόπο ερμηνείας των αποτελεσμάτων αυτών και τα όρια που παρουσιάζονται. Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους φοιτητές της σημασίας της ολοκληρωμένης και σε βάθος γνώσης της λειτουργίας του νευρικού συστήματος σε ένα διακριτό επιστημονικό πεδίο / επάγγελμα όπως των Νευροεπιστημών καθώς και της Νευρολογίας και της Ψυχιατρικής Ειδικότητας.
The specific objectives of the course are specialized in the following intended learning outcomes: Upon successful completion of the course, the student will be able to: • Αναγνωρίζει και περιγράφει τις ανώτερες (γνωσιακές) λειτουργίες του ανθρώπου με ολοκληρωμένη και λειτουργική αντίληψη και να αποκτά κριτική στάση έναντι των επιστημονικών γνώσεων που σχετίζονται με αυτές. • Να εκτιμά τα όρια μέσα στα οποία οι μηχανισμοί που αφορούν τις ανώτερες λειτουργίες λειτουργούν και πιθανές διαταραχές που θα εμφανιστούν σε περιπτώσεις αποκλίσεων από τα όρια αυτά. • Να μελετά με κριτική διάθεση επιστημονικές μελέτες (άρθρα) που ερευνούν τις ανώτερες (γνωσιακές) λειτουργίες του ανθρώπου. • Μπορεί να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές του για την μελέτη, οργάνωση και παρουσίαση ενός επιστημονικού θέματος.
2. Βασικές αρχές νευροψυχολογίας του ανθρώπου Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77111679 Έκδοση: 1η/2018 Συγγραφείς: Kolb B. & Whishaw I (επιμ. Γιακουμάκη Σ, Καστελλάκης Α) ISBN: 9789600119626 Τύπος: Σύγγραμμα Διαθέτης (Εκδότης): Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ – Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ κ ΣΙΑ ΕΕ
Συναφή επιστημονικά περιοδικά (ενδεικτικά): Neuron Consciousness and Cognition Neuroscience Letters Neuroscience Research Current Biology Schizophrenia Bulletin British Medical Bulletin Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology PLoS ONE Journal of Learning Disabilities