NEUROLOGY II

ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ ΙΙ

NEUROLOGY II

Lesson Code: NP0102

Professor in charge: Georgia Xiromerissou, Associate Professor

Other Teachers: Δαρδιώτης Ευθύμιος, Πανεπιστημιακοί Υπότροφοι, ΕΔΙΠ

ECTS: 5.00

Type|Type of Course: ΥΠ | ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΉΣ ΠΕΡΙΟΧΉΣ

Teaching Semester: 10o Εξάμηνο

Hours per week: 4 Ώρες

Total Time (Teaching Hours + Student Workload) 116 Ώρες

Prerequisites: Παρακολούθηση και επιτυχής εξέταση στην i. Νευροφυσιολογία και Φυσιολογία Ενδοκρινών ii. Ανατομία Νευρικού Συστήματος και Αισθητηρίων Οργάνων

Language of Instruction: Ελληνικά Αγγλική γλώσσα για αλλοδαπούς φοιτητές που διδάσκονται το μάθημα στα πλαίσια της ανταλλαγής φοιτητών στο Πρόγραμμα ERASMUS και στις ανταλλαγές φοιτητών στο πρόγραμμα της HELMSIC).

Available for Erasmus: YES

Semester Lectures: Details/Lectures

Teaching Method: Παρουσιάσεις κλινικών περιστατικών, κλινική άσκηση Χρησιμοποιείται λογισμικό της Microsoft (PowerPoint) και video Δυνατότητα επικοινωνίας με τον επιβλέποντα του μαθήματος μέσω email

Evaluation Method: Γραπτή εξέταση -Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών

Αξιολόγηση της συμμετοχής των φοιτητών στη κλινική άσκηση.


Objective Objectives/Desired Results: Η ύλη του μαθήματος στοχεύει στην εισαγωγή των φοιτητών στο επιστημονικό πεδίο της Νευρολογίας και κυρίως στην αντικειμενική νευρολογική εξέταση και εντοπιστική νευρολογία.
Η Νευρολογία περιλαμβάνει ένα ευρύ πεδίο και ο κύριος στόχος είναι η απόκτηση γνώσεων που είναι απαραίτητες για τη διενέργεια νευρολογικής εξέτασης και η εξοικείωση με τη φαινομενολογία των νευρολογικών παθήσεων και την εντοπιστική διαγνωστική.
Επίσης, περιγράφονται όλες οι παρακλινικές εξετάσεις που διενεργούνται προκειμένου να γίνει η διάγνωση και γίνεται επίδειξη της διεξαγωγής αυτών, όπου είναι εφικτό.
Έχει στόχο την απόκτηση γνώσεων, εμπειρίας και δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την εκτέλεση σωστής και πλήρους κλινικής εξέτασης του ασθενούς και την αξιολόγηση των κλινικών (υποκειμενικών και αντικειμενικών) ευρημάτων της εξέτασης.

Αντικειμενικοί σκοποί
Οι αντικειμενικοί σκοποί του μαθήματος μπορούν είναι συνοπτικά οι ακόλουθοι:
• Να κατανοήσει ο φοιτητής την έννοια, τη σημασία και τη δομή του ιστορικού και να αποκτήσει εμπειρία στην τεχνική που αυτό λαμβάνεται, καταγράφεται και παρουσιάζεται
• Να μάθει να εκτελεί συντεταγμένα τη γενική αντικειμενική νευρολογική εξέταση, να εξοικειωθεί με τα ευρήματα της εξέτασης φυσιολογικών ατόμων και να μάθει να αναγνωρίζει τα παθολογικά αντικειμενικά σημεία και τη σημασία τους.
• Να μάθει τα κύρια συμπτώματα με τα οποία εκδηλώνονται τα διάφορα νοσήματα, τις ποικιλίες τους, την παθοφυσιολογική τους βάση και τη σημασία τους στη διάγνωση.

Upon successful completion of the course, the student will be able to:
• Έχει κατανόηση βασικών αρχών της Νευρολογίας.
• να εξοικειωθεί με τον ασθενή και να αποκτήσει εμπειρία στην λήψη του ιστορικού
• να εκπαιδευτεί και να αποκτήσει εμπειρία στην διενέργεια της νευρολογικής εξέτασης. Να εξοικειωθεί με τα ευρήματα της εξέτασης φυσιολογικών ατόμων και την αναγνώριση των παθολογικών αντικειμενικών σημείων και τη σημασία τους
• Έχει γνώση των κύριων διαγνωστικών και θεραπευτικών εφαρμογών της Νευρολογίας
• Είναι σε θέση να διακρίνει τις κύριες διαφορές ανάμεσα στην φυσιολογική και παθολογική κλινική εικόνα, να περιγράψει την αιτία, παθογένεια, εξέλιξη και θεραπεία των σπουδαιότερων νευρολογικών νοσημάτων.
• Χρησιμοποιεί τις κύριες διαγνωστικές και θεραπευτικές εφαρμογές στην κλινική πράξη.
• Αναλύει τα δεδομένα σε συνδυασμό με το ιστορικό, κλινική εικόνα και δεδομένα του λοιπού κλινικοεργαστηριακού ελέγχου των ασθενών.
• Μπορεί να συνεργαστεί με τους συμφοιτητές του για να ερευνήσει και να αναλύει την διεθνή βιβλιογραφία.

General Skills
Search, analysis and synthesis of data and information, using the necessary technologies
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Λήψη αποφάσεων
Autonomous work
Teamwork
Promotion of free, creative and inductive thinking


Course URL :

Course Description:


Recommended reading: 1. Duss’ Εντοπιστική Διάγνωση στη Νευρολογία Κωδικός Ευδόξου 37342

2. Νευρολογία Λογοθέτη, 5η έκδοση, Λογοθέτης Ιωάννης, Μυλωνάς Ιωάννης

Άλλες προτάσεις:
1. Δ. Βασιλόπουλος (2016) Νευρολογία, Αθήνα: Π.Χ. Πασχαλίδης
2. I. Wilkinson, G. Lennox (2009) Βασική Νευρολογία, επιμ. Α. Παπαδημητρίου, Αθήνα Παρισιάνου Α.Ε.
3. A. Ropper, M. A. Samuels, et J. P. Klein (2014) Adams and Victor’s Principles of Neurology, 10th Edition, MC Graw -Hill Education.
4. S. Hauser (2013) Harrison’s Neurology in Clinical Medicine, 3rdEdition McGraw-Hill Education.


Τμημα Ιατρικής - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
en_GBEnglish
Μετάβαση στο περιεχόμενο