NEPHROLOGY – PBL

ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΑ – PBL

NEPHROLOGY – PBL

Lesson Code: PTH1301

Professor in charge: Stefanidis Ioannis, Professor

Other Teachers: ΠΙΣΣΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ECTS: 2.00

Type|Type of Course: OP | SCIENTIFIC AREA

Teaching Semester: 13th Semester

Hours per week: 2 hours

Total Time (Teaching Hours + Student Workload) 54 Hours

Prerequisites: NO

Language of Instruction: Ελληνική (Ωστόσο προσφέρεται η δυνατότητα διδασκαλίας στην Αγγλική γλώσσα στους αλλοδαπούς φοιτητές που διδάσκονται το μάθημα στα πλαίσια της ανταλλαγής φοιτητών στο Πρόγραμμα ERASMUS και στις ανταλλαγές φοιτητών στο πρόγραμμα της HELMSIC).

Available for Erasmus: NO

Semester Lectures: Coming Soon…

Teaching Method: Πρόσωπο με πρόσωπο Πρόσβαση σε ερευνητικό υλικό των ψηφιακών υπηρεσιών της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (επιστημονικά περιοδικά, βιβλία, πρακτικά συνεδρίων).Χρησιμοποιείται λογισμικό της Microsoft (Power Point) μέσω του οποίου γίνονται οι παραδόσεις των μαθημάτων. Το μάθημα γίνεται με παρουσιάσεις PPT (θεωρία)και με προβολή μέσω υπολογιστή χρησιμοποιώντας το Power Point. Τέλος το Email του υπευθύνου του μαθήματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επικοινωνία μεταξύ φοιτητών και διδασκόντων και οι φοιτητές προτρέπονται να χρησιμοποιούν και αυτή τη μέθοδο επικοινωνίας.

Evaluation Method: Αξιολόγηση: Τελική γραπτή εξέταση με ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης και πολλαπλών επιλογών (50-100%). Συμμετοχή σε εργασίες (0-50%).
Τέλος, διατίθεται ειδικό ερωτηματολόγιο στους φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου διδασκαλίας του μαθήματος, έτσι ώστε να υπάρχει αξιολόγηση από τους φοιτητές εκάστου εκ των διδασκόντων, αφενός για κάθε μία από τις παραδόσεις των 2ώρων μαθημάτων (1 φορά/εβδομαδιαίως). Επίσης προτρέπονται οι φοιτητές να εκφράσουν την άποψή τους για τη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία του μαθήματος και ενδεχόμενες προτεινόμενες αλλαγές.
Τα αποτελέσματα των ανωτέρω απαντήσεων του ερωτηματολογίου αξιοποιούνται κατάλληλα με στόχο τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας για το συγκεκριμένο μάθημα.

Objective Objectives/Desired Results: Ο γενικός σκοπός του μαθήματος είναι: να εισαγάγει τους φοιτητές στη νεφρολογία και συγκεκριμένα στην παρουσίαση νεφρολογικών περιστατικών και ασθενών με αρτηριακή υπέρταση και να τους καταστήσει ικανούς να σχεδιάζουν και να αναλύουν την κάθε περίπτωση με μεθόδους ιατρικής και μάθησης βασισμένης στο πρόβλημα (PBL). Περαιτέρω, το μάθημα επιδιώκει να παράσχει στους φοιτητές τα βασικά εφόδια για την αυτόνομη κατανόηση των περιστατικών αυτών.
Οι στόχοι του μαθήματος εξειδικεύονται στα παρακάτω επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Να κατανοήσει ο φοιτητής τον τρόπο με τον οποίο μέσω αυτόνομης βιβλιογραφικής έρευνας και μελέτης βασικών γνώσεων, κυρίως από τις «προκλινικές» ειδικότητες (ανατομία, φυσιολογία, βιοχημεία και γενετικής), οδηγούμαστε στην κατανόηση της κλινικής εικόνας και στην ορθή αντιμετώπιση και θεραπεία, ενός νεφρολογικού περιστατικού.
Να κατανοήσει ο φοιτητής την συνεργατική διαδικασία επίλυσης προβλημάτων αναπτύσσοντας ταυτόχρονα και ατομικά τη δημιουργικότητά του.
Να συντάσσει ατομικές ή ομαδικές εργασίες σχετικές με την κάθε παρουσιαζόμενη περίπτωση.

Upon successful completion of the course, the student will be able to:
Θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί την κατακτημένη γνώση προκειμένου:
• να προσεγγίζει το (νεφρολογικό) πρόβλημα μέσω συζήτησης στην ομάδα, παράλληλα ενεργοποιώντας με ευέλικτο τρόπο τις προηγούμενες γνώσεις του
• να κάνει χρήση του διαδικτύου για μια τεκμηριωμένη βιβλιογραφική μελέτη
• να γράφει και να παρουσιάζει εργασίες ανασκόπησης ενός θέματος ατομικά και ομαδικά• να συνεργάζεται με τους συμφοιτητές του για να διερευνήσει βιβλιογραφικά ένα συγκεκριμένο θέμα που προκύπτει από το αρχικό πρόβλημα
• Να έχει τα εφόδια για να αφομοιώσει τις βασικές αρχές της κλινικής νεφρολογίας.
• Να συνδυάζει εκδηλώσεις με εργαστηριακά και απεικονιστικά ευρήματα για να διαγνώσει νεφρικές παθήσεις.

General Skills
Search, analysis and synthesis of data and information, using the necessary technologies
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
Λήψη αποφάσεων
Autonomous work
Teamwork
Work in an international environment
Work in an interdisciplinary environment
Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Respect for the natural environment
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Promotion of free, creative and inductive thinking


Course URL :

Course Description:


Recommended reading: – Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
Θέματα Νεφρολογίας, Ιωάννης Στεφανίδης, ISBN 978-618-84150-4-1.

-Related scientific journals:
1. The New England Journal of Medicine
2. The Lancet
3. Annals of Internal Medicine
4. JAMA Internal Medicine


Τμημα Ιατρικής - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
en_GBEnglish
Μετάβαση στο περιεχόμενο