PEDIATRIC PSYCHIATRY

ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ

PEDIATRIC PSYCHIATRY

Lesson Code: NR0600

Professor in charge: Konstantinos Bonotis, Assistant Professor – Permanent

Other Teachers: Σιώμος Κωνσταντίνος

ECTS: 2.00

Type|Type of Course: OP | SCIENTIFIC AREA

Teaching Semester: 13th Semester

Hours per week: 2 hours

Total Time (Teaching Hours + Student Workload) 54 Hours

Prerequisites: NO

Language of Instruction: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

Available for Erasmus: NO

Semester Lectures: Coming Soon…

Teaching Method: Πρόσωπο με πρόσωπο στο αμφιθέατρο. Παρουσιάσεις με την χρήση Power Point και βιντεοπροτζέκτορα

Evaluation Method: – Συγγραφή και προφορική παρουσίαση εργασίας Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. Η παρουσία στα μαθήματα είναι υποχρεωτική. Η βαθμολογία θα υπολογιστεί σύμφωνα με την απόδοση του κάθε φοιτητή στην παρουσίαση και συγγραφή της εργασίας.

Objective Objectives/Desired Results: Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών ιατρικής με την αναγνώριση, κατανόηση και αντιμετώπιση της ψυχικής παθολογίας των παιδιών και των εφήβων.
Το μάθημα ξεκινάει με την περιγραφή του αντικειμένου της Παιδοψυχιατρικής και τον τρόπο λειτουργίας της παιδοψυχιατρικής ομάδας. Περιγράφεται η διαγνωστική εκτίμηση του παιδιού, η χρησιμοποίηση του παιχνιδιού και της ζωγραφικής σαν διαγνωστικά εργαλεία και ο τρόπος ταξινόμησης των ψυχικών διαταραχών της παιδικής ηλικίας. Οι κλινικές οντότητες αναφέρονται σύμφωνα με τις νεότερες ταξινομητικές αρχές και χωρίζονται σε νευρο-αναπτυξιακές, ψυχοσωματικές, συναισθηματικές και διαταραχές συμπεριφοράς. Δίδονται η κλινική εικόνα, στοιχεία επιδημιολογίας, η αιτιολογία, η πρόγνωση και οι τρόποι θεραπευτικής αντιμετώπισης. Τονίζεται η αλληλεξάρτηση και η αλληλεπίδραση των βιολογικών, ψυχολογικών και ψυχοκοινωνικών αιτιών για την εκδήλωση της κάθε διαταραχής. Τέλος περιγράφονται οι παιδοψυχιατρικές δομές παροχής υπηρεσιών και οι προληπτικές και θεραπευτικές παρεμβάσεις που παρέχουν, με ιδιαίτερη αναφορά στις ψυχοθεραπείες και την φαρμακοθεραπεία. Βασικός σκοπός του εκπαιδευτικού αντικειμένου είναι η αναγνώριση των ψυχικών διαταραχών της παιδικής και της εφηβικής ηλικίας και η εξοικείωση με τον τρόπο εργασίας των παιδοψυχιάτρων. Στο τέλος της εκπαίδευσης οι φοιτητές ιατρικής θα μπορούν να αναγνωρίζουν τις βασικές κλινικές εικόνες της παιδικής και εφηβικής ψυχοπαθολογίας και την αναγκαιότητα παραπομπής των παιδιών σε παιδοψυχιατρικές υπηρεσίες.

Upon successful completion of the course, the student will be able to:
χρησιμοποιεί την κατακτημένη γνώση προκειμένου:
• να αναγνωρίζει τις βασικές κλινικές εικόνες της παιδικής και εφηβικής ψυχοπαθολογίας
• να χρησιμοποιεί τις γνώσεις του για να αναγνωρίζει και να διαφοροδιαγιγνώσκει τις κυριότερες ψυχικές διαταραχές των παιδιών και των εφήβων.
• να γνωρίζει και να είναι εξοικειωμένος με τον τρόπο εργασίας των Παιδοψυχιάτρωνκαι να αναγνωρίζει την αναγκαιότητα παραπομπής των ανηλίκων σε Παιδοψυχιατρικές υπηρεσίες
• να προσεγγίζει παιδιά και εφήβους με προβλήματα ψυχικής υγείας
• να οργανώνει και να παρουσιάζει αυτόνομη επιστημονική εργασία

Γενικές Ικανότητες:
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών
Autonomous work
Work in an interdisciplinary environment
Generating new research ideas
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Promotion of free, creative and inductive thinking


Course URL :

Course Description:


Recommended reading: • Σύγχρονη Ψυχιατρική παιδιού και εφήβου (Γ. Κολαΐτης & συνεργάτες 2020)
• Oxford Ψυχιατρική – Βασικές Αρχές


Τμημα Ιατρικής - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
en_GBEnglish
Μετάβαση στο περιεχόμενο