EXPERT LIFE SUPPORT TRAINING WITH SIMULATION

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΖΩΗΣ ΜΕ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ

EXPERT LIFE SUPPORT TRAINING WITH SIMULATION

Lesson Code: XP0312

Professor in charge: Metaxia Bareka, Assistant Professor

Other Teachers:

ECTS: 2.00

Type|Type of Course: OP | SCIENTIFIC AREA

Teaching Semester: 14o Εξάμηνο

Hours per week: 2 hours

Total Time (Teaching Hours + Student Workload) 54 Hours

Prerequisites: NO

Language of Instruction: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Available for Erasmus: YES

Semester Lectures: Coming Soon…

Teaching Method: ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ –ΧΡΗΣΗ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΕΙΣ – ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ Πρόσωπο με πρόσωπο και συγκεκριμένα: Η διδασκαλία του μαθήματος της «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΖΩΗΣ ΜΕ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗ» συνίσταται από σύντομες διαλέξεις και πρακτική άσκηση. Οι παρουσίες στην κλινική είναι υποχρεωτικές. Οι διαλέξεις με βάση τα κλινικά σενάρια δίνουν τα ειδικά σημεία παροχής κάθε κλινικής περίπτωσης. Η πρακτική άσκηση εμβαθύνει στην ύλη με την χρήση παραδειγμάτων κλινικών περιστατικών (εκμάθηση βασισμένη σε προβλήματα) και προσομοίωσης. Σε κάθε φροντιστήριο οι φοιτητές προσεγγίζουν δομημένα τον βαρέως πάσχοντα ασθενή κατά ABCDE, αντιμετωπίζουν τις άμεσα απειλητικές για τη ζωή καταστάσεις, αναγνωρίζουν την καρδιακή ανακοπή και εξασκούνται στην εφαρμογή των πρωτοκόλλων του ERC, με έμφαση στην καλής ποιότητας συμπίεσεις, στην αναγνώριση του ρυθμού της ανακοπής και την ασφαλή απινίδωση. Επίσης διδάσκονται πως να επικοινωνούν δομημένα και στοχευμένα με τους συναδέλφους διαφορετικών ειδικοτήτων. Τέλος μαθαίνουν να λειτουργούν ως μέλη ομάδας, αναλαμβάνοντας διαφορετικούς ρόλους κάθε φορά, συμπεριλαμβανομένου και του αρχηγού της ομάδας. Χρησιμοποιούνται Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την προετοιμασία του υλικού των διαλέξεων και την διαδικτυακή πληροφόρηση και παροχή μαθησιακών βοηθημάτων στους φοιτητές. Συγκεκριμένα: • Χρησιμοποιείται κοινό λογισμικό (π.χ. powerpoint) για την προετοιμασία του υλικού των διαλέξεων και την προβολή διαφανειών και βίντεο. • Χρήση προγράμματος προσομοίωσης κρίσιμων συμβάντων στη χειρουργική αίθουσα • Χρήση κούκλας προσομοίωσης και χειροκίνητου απινιδωτή σε σενάρια προσομοίωσης. • Ο οδηγός μελέτης (αναλυτική ύλη & επιπλέον βιβλιογραφία), το υλικό των φροντιστηρίων (κλινικά περιστατικά για επεξεργασία), οι διαφάνειες των παραδόσεων μετά από κάθε μάθημα καθώς και βίντεο και επιστημονικά άρθρα σχετικά με τη διδασκόμενη ύλη γίνονται ηλεκτρονικά και διαδικτυακά διαθέσιμα στους φοιτητές μέσω του e-class. • Η Βιβλιοθήκη διαθέτει τα απαραίτητα συγγράμματα του μαθήματος. Επίσης οι φοιτητές έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στις διεθνείς επιστημονικές βάσεις δεδομένων (PubMed), τις οποίες διαθέτει η Βιβλιοθήκη. • Κοινό λογισμικό (π.χ. excel) χρησιμοποιείται για την στατιστική επεξεργασία της αξιολόγησης των φοιτητών. • Ανακοινώσεις , πληροφορίες κλπ διατίθενται διαδικτυακά μέσω e-class. Η επικοινωνία γίνεται και μέσω e-mail.

Evaluation Method: Η γλώσσα αξιολόγησης των φοιτητών είναι η ελληνική.
Μέθοδοι αξιολόγησης.

Α. Στην κλινική άσκηση: Συνεχής αξιολόγηση:
Η συμμετοχή των φοιτητών στις ασκήσεις γίνεται με συνεχή αξιολόγηση. Η επιτυχής συμμετοχή στην άσκηση πιστοποιείται από την υπογραφή του διδάσκοντος.

Β. Στη θεωρία – ύλη διαλέξεων: Προφορικές Εξετάσεις με σενάρια προσομοίωσης.

Με στόχο την πιστοποίηση της εκπαίδευσης από το ERC με τη λήψη του πιστοποιητικού ILS (Immediate Life Support) provider, η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι υποχρεωτική για όσους θέλουν να λάβουν την πιστοποίηση.

Οι εξετάσεις του μαθήματος είναι προφορικές, διάρκειας 2 ωρών και πραγματοποιούνται με τη μορφή σεναρίων προσομοίωσης, όπως γινόταν και στα κλινικά φροντιστήρια Εξεταστέα ύλη αποτελεί η ύλη των διαλέξεων όπως περιγράφεται ανωτέρω. Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις του μαθήματος έχουν οι φοιτητές που έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς την κλινική άσκηση και έχουν παρακολουθήσει τον απαραίτητο αριθμό διαλέξεων, με δικαίωμα δύο απουσιών. Οι απουσίες αφορούν την ολοκλήρωση του μαθήματος και την αξιολόγηση για το μάθημα και όχι την πιστοποίηση από το ERC, για την οποία δεν επιτρέπεται καμία απουσία.

Ο τελικός βαθμός του μαθήματος υπολογίζεται από τον βαθμό της τελικής παρουσίας στις προφορικές εξετάσεις συνυπολογίζοντας τη συνολική παρουσία κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης.


Objective Objectives/Desired Results: Το μάθημα αποτελεί βασικό τμήμα της μελέτης της Εξειδικευμένης Υποστήριξης της Ζωής και της διαχείρισης της σε ασθενείς με διαφορετικά νοσήματα, κατά τις κατευθυντήριες οδηγίες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αναζωογόνησης (European Resuscitation Council, ERC)
Ή ύλη του μαθήματος στοχεύει στην κατανόηση και εξοικείωση με τις θεμελιώδεις αρχές και τεχνικές που αφορούν την Εξειδικευμένη Υποστήριξη τη Ζωής σε διαφορετικά κλινικά περιβάλλοντα που πρέπει να γνωρίζει κάθε ιατρός ανεξαρτήτως ειδικότητας.

Τα μαθησιακά αποτελέσματα επιτυγχάνονται με:
Α. πρακτική άσκηση ALS (Advanced Life Support) κατά τα σύγχρονα πρότυπα του ERC σε
συνθήκες προσομοίωσης με χρήση manikins και πραγματικού χειροκίνητου απινιδωτή.
Β. πρακτική άσκηση στη διαχείριση του αεραγωγό
Γ. πρόγραμμα προσομοίωσης σε σενάρια διαχείρισης βαρέως πάσχοντος ασθενούς.

Τέλος, στόχο του μαθήματος αποτελεί η κατανόηση από τους σπουδαστές της σημασίας της ορθής εκτέλεσης της αρχικής εκτίμησης κατά ABCDE, της διαρκούς επανεκτίμησης και της σωστής άμεσης αντιμετώπισης των απειλητικών για τη ζωή καταστάσεων, κλινικές πρακτικές δηλαδή που αφορούν όλες τις ιατρικές ειδικότητες.

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ): Οι φοιτητές, μετά από επιτυχή εξέταση, έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση θεμάτων στο γνωστικό αντικείμενο της Εξειδικευμένης Υποστήριξης της Ζωής (επίπεδο ΠΠΣ). Οι γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν είναι επιπέδου 6 (1ου κύκλου Σπουδών) του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF).

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση:
• Έχει γνώση και κατανόηση των βασικών αρχών της αρχικής προσέγγισης ενός βαρέως πάσχοντα ασθενή κατά ABCDE και να εφαρμόσει τις σύγχρονες αρχές αναζωογόνησης του ERC.
• Έχει γνώση και κατανόηση των σύγχρονων πρωτοκόλλων αντιμετώπισης της καρδιακής ανακοπής σε ποικίλα κλινικά σενάρια σύμφωνα με το ERC.
• Έχει γνώσεις και δεξιότητές διαχείρισης του επαπειλούμενου αεραγωγού.
• Συνεργαστεί με τους συμφοιτητές του στα πλαίσια κλινικού περιβάλλοντος για την εκτέλεση βασικών και εξειδικευμένων κλινικών πράξεων.
• Επιδείξει μη τεχνικές δεξιότητές επικοινωνίας και λειτουργίας ως μέλος μία ομάδας εργασίας
• Μπορεί να καλεί σε βοήθεια τον κατάλληλο ειδικό κάθε φορά και να τον ενημερώνει με δομημένο τρόπο.

Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΧΑΕ): Οι φοιτητές, μετά από επιτυχή εξέταση, έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση θεμάτων στο γνωστικό αντικείμενο της Εκπαίδευσης στην Εξειδικευμένη Υποστήριξη Ζωής με Προσομοίωση (επίπεδο ΠΠΣ). Οι γνώσεις και δεξιότητες που αποκτούν είναι επιπέδου 6 (1ου κύκλου Σπουδών) του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων (EQF).

General Skills
Το μάθημα αποσκοπεί στην απόκτηση των παρακάτω ικανοτήτων:
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Προσέγγιση σε νέες καταστάσεις
• Λήψη αποφάσεων
• Αυτόνομη εργασία
• Ομαδική εργασία
• Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
• Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
• Λήψη ιστορικού
• Φυσική εξέταση
• Ορθή διαγνωστική, φαρμακευτική και θεραπευτική προσέγγιση
• Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
• Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
• Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής


Course URL : ECLASS

Course Description:


Recommended reading: Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
ERC Guidelines Advanced Life Support


Τμημα Ιατρικής - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
en_GBEnglish
Μετάβαση στο περιεχόμενο